‘Strenge aanpak spam en meldpunt gewenst’
Dit zegt 60 procent van de consumenten en 57 procent van de MKB-ondernemers in een onderzoek van Xs4all uitgevoerd door Blauw Research. Er deden 498 MKB-ondernemers en consumenten aan mee. Van de ondernemers zegt 93 procent echt geen spam te willen ontvangen. Bij de consumenten is dat 95 procent. De meeste ondervraagden zijn voor een harde aanpak van spammers. Alleen dan is het tegengaan van ongewenste e-mail reclame effectief, denken de respondenten.
Edith Mastenbroek, woordvoerder van Xs4all: ‘Een hoog percentage ondernemers geeft aan geen spam te willen ontvangen. Dit toont aan dat de wetgever de plank misslaat door alleen het versturen van spam aan particulieren te willen verbieden. De cijfers laten zien dat dit onderwerp ook binnen het bedrijfsleven volop leeft en dat ook daar de overlast groot is.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOpmerkelijk is dat 67 procent van alle ondervraagden niet weet waar men een klacht over spam kan indienen, terwijl 30 procent denkt hiervoor bij de eigen provider terecht te kunnen. Volgens Mastenbroek tonen die cijfers aan dat er een centraal en landelijk bekend meldpunt moet komen waar consumenten met klachten terecht kunnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid