Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Strenge aanpak spam en meldpunt gewenst’

Ruim de helft van zowel de Nederlandse consumenten als ondernemers uit het MKB vindt dat spam de vrijheid ontneemt die het internet biedt.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit zegt 60 procent van de consumenten en 57 procent van de MKB-ondernemers in een onderzoek van Xs4all uitgevoerd door Blauw Research. Er deden 498 MKB-ondernemers en consumenten aan mee. Van de ondernemers zegt 93 procent echt geen spam te willen ontvangen. Bij de consumenten is dat 95 procent. De meeste ondervraagden zijn voor een harde aanpak van spammers. Alleen dan is het tegengaan van ongewenste e-mail reclame effectief, denken de respondenten.

related partner content for mobile comes here

Edith Mastenbroek, woordvoerder van Xs4all: ‘Een hoog percentage ondernemers geeft aan geen spam te willen ontvangen. Dit toont aan dat de wetgever de plank misslaat door alleen het versturen van spam aan particulieren te willen verbieden. De cijfers laten zien dat dit onderwerp ook binnen het bedrijfsleven volop leeft en dat ook daar de overlast groot is.’

Opmerkelijk is dat 67 procent van alle ondervraagden niet weet waar men een klacht over spam kan indienen, terwijl 30 procent denkt hiervoor bij de eigen provider terecht te kunnen. Volgens Mastenbroek tonen die cijfers aan dat er een centraal en landelijk bekend meldpunt moet komen waar consumenten met klachten terecht kunnen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in