Lichte omzetstijging Sanoma


De uitgever kampt nog steeds met een terugval in de advertentiemarkt voor bladen. ‘We hebben te maken met het verslechterde economische klimaat en met het recente verbod op tabaksreclame in tijdschriften', stelt financieel directeur Walter van der Schaaff. Daarnaast moet Sanoma Uitgevers in de bladenmarkt opboksen tegen prijsvechters die met hoge kortingen adverteerders voor zich proberen te winnen.
Volgens Van der Schaaff compenseren een hogere omzet en kostenbesparingen de terugval op de advertentiemarkt. De oplagen van de diverse tijdschriften laten een wisselend beeld zien. Groei wordt vooral gerealiseerd door dit jaar gelanceerde bladen zoals Celebrity en de Nederlandse Flair. Maar ook een ‘klassieker’ als Donald Duck laat een stevige groei zien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Finse moederconcern SanomaWSOY heeft in het derde kwartaal meer omzet gerealiseerd dan in dezelfde periode van 2002. De verkopen stegen van 553,4 miljoen naar 583,3 miljoen euro. In het derde kwartaal van dit jaar boekte de onderneming een winst van 26,1 miljoen euro tegen een verlies van 19,6 miljoen in hetzelfde kwartaal van 2002. Het operationele resultaat steeg van 19,1 miljoen naar 50,9 miljoen euro (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid