Belgisch reismagazine Grande komt naar Nederland
Grande groeide in 3 jaar tijd uit tot de marktleider in het reisbladensegment in België met ruim 30.000 verkochte exemplaren. De Franstalige editie, die in maart 2003 werd gelanceerd, kent in de eerste maanden een gemiddelde verkoop van ruim 10.000 exemplaren. De nieuwe Nederlandse Grande wordt geen vertaling van de bestaande Belgische editie. Het magazine wordt volgens de uitgever afgestemd op de Nederlandse markt en zal gemaakt worden door een Nederlands redactieteam, gevestigd in de gebouwen van SPN in Bussum. Zij zullen nauw samenwerken met bekende Nederlandse reisjournalisten en -fotografen zoals Martin Kers, Roland Naar en Carolijn Visser.
‘Wij geloven rotsvast in de toekomst van een Nederlandse editie voor de reislustige Nederlander’, stelt Koen Van Wichelen, directeur van Himalaya B.V. de uitgever van Grande. ‘Zowel op de lezers- als de adverteerdersmarkt is er in Nederland duidelijk ruimte voor een reismagazine als Grande. Ons bladconcept past perfect tussen de Nederlandse editie van National Geographic aan de ene kant en landenbladen zoals En France en Italië Magazine aan de andere kant.’ Voor de Nederlandse GRANDE rekent de uitgever op een gemiddelde verspreide oplage van 40 tot 50.000 exemplaren en een gemiddelde verkochte oplage van 25.000 tot 30.000 exemplaren in het eerste jaar. Tegen 2006 moet de gemiddelde verkochte oplage 50.000 exemplaren bedragen.
In het voorjaar van 2003 werd GRANDE door het Belgische reclamevakblad Media Marketing uitgeroepen tot Magazine van het jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid