Overslaan en naar de inhoud gaan

'Beursgang Facebook hoogtepunt 2012'

De beursgang van de socialenetwerksite Facebook wordt voor de techsector het hoogtepunt van het nieuwe jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt een analist van Forrester Research. Bijna niemand twijfelt er meer aan dat ook daadwerkelijk in 2012 naar de beurs gaat. Het zal ook een van de grootste beursgangen ooit worden, is de verwachting. In de Verenigde Staten zou Facebook iets minder ophalen dan Visa en General Motors, wat de introductie in omvang op een zesde plaats brengt. Wereldwijd gezien wordt het ongeveer de 15e plek, stelt Renaissance Capital, dat is gespecialiseerd in beursgangen.

related partner content for mobile comes here

Toch is het lastig om een bedrijf als Facebook, dat niets produceert, op waarde te schatten. Dat bleek wel bij de ipo's (initial public offering) van Linkedin en Groupon. De consensus nu is dat Facebook zo'n 10 miljard dollar zou ophalen. Dat zou de waarde van het bedrijf op 100 miljard brengen, vergelijkbaar met fastfoodketen McDonald's, maar nog een eindje verwijderd van Google met 209 miljard.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in