Overslaan en naar de inhoud gaan

Boeken en muziek populair met kerst

Er is dit jaar rond de feestdagen meer geld uitgegeven aan boeken en muziek en veel minder aan games en apparaten om games mee te spelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boekenomzet kwam in de week voor kerst ruim 17 procent hoger uit op ongeveer 23 miljoen euro, die van muziek steeg met bijna 13,5 procent tot zo'n 6,4 miljoen euro. De gamemarkt zag de omzet juist dalen, blijkt uit cijfers van GfK Retail & Technology.

related partner content for mobile comes here

Bij de boeken is Koorts van Saskia Noort het meest verkocht, gevolgd door de biografie van Steve Jobs door Walter Isaacson en Bonita Avenue van Peter Buwalda. Bij de muziek was Adele het populairst op cd of download, gevolgd door een verzameling van de beste kerstnummers door diverse artiesten, Michael Bublé sluit hier de top-3, ook met een kerst-cd.

Ook aan films werd dit jaar wat meer besteed dan vorig jaar, zo'n 4,5 procent meer tot ongeveer 10 miljoen euro. De video, dvd, of blu-ray met daarop de tweede speciale editie van The Deathly Hallows van Harry Potter is het meest gekocht, gevolgd door Frozen Planet van de BBC en de Diamond Edition van de Lion King.

Er werden in de week voor kerst 28.300 apparaten verkocht om games op te spelen en dat zijn er ruim 8 procent minder dan een jaar eerder. Er werd 5,6 miljoen euro aan uitgegeven en dat is maar liefst 17,7 procent minder. Van de spelletjes zelf werden er ook minder verkocht. Bij games voor de console was de daling 5,7 procent, bij die voor de pc games 3,3 procent.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in