Overslaan en naar de inhoud gaan

Studenten kunnen bezoekersstrategie Rijksmuseum ontwikkelen

Of het echt gaat gebeuren, moeten we nog maar afwachten, maar het is de bedoeling dat na lange, lange tijd dicht te zijn geweest (sinds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Of het echt gaat gebeuren, moeten we nog maar afwachten, maar het is de bedoeling dat na lange, lange tijd dicht te zijn geweest (sinds 2003) in 2013 weer helemaal open gaat (nu is alleen de Philipsvleugel open). Een van de doelstellingen gaat worden: jaarlijks zo’n 1,5 miljoen bezoekers te trekken. Dat moet gaan gebeuren via een nieuwe bezoekersstrategie.

related partner content for mobile comes here

Studenten worden gevraagd mee te denken.

Strategisch adviesbureau begint met een project waarin als eerste stap studenten worden opgeroepen om, via het crowdsourcingplatform Battle of Concepts, innovatieve concepten aan te dragen voor het aantrekken van meer bezoekers.

Wim Pijbes, directeur van het Rijksmuseum: ‘Door de lange verbouwing en de beperkte mogelijkheden voor tentoonstellingen zijn we minder zichtbaar geworden voor vooral het Nederlandse publiek. De heropening is voor ons een kans om dit te veranderen en het museum te herpositioneren.’

Om tot een advies te komen, start Roland Berger 15 december met een ‘drieluik’.

Als eerste worden studenten via het platform opgeroepen een ‘innovatief concept’ te bedenken over hoe het Rijksmuseum blijvend een brede bezoekersgroep aan het museum kan binden.

De winnende concepten worden vervolgens tijdens een Business Course met studenten per doelgroep verder uitgewerkt.

Als derde en laatste stap zal Roland Berger alle verzamelde input samenvoegen en verdiepen om tot een integraal advies te komen.

Alexander Belderok, partner bij Roland Berger: ‘Het is een vernieuwende manier van ideeën genereren binnen de strategieconsultancy. Dat we het toepassen in de door velen als conservatief geziene museumsector, maakt dit project extra spannend.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in