Overslaan en naar de inhoud gaan

Is Heman wel echt Hema?

Hema houdt de gemoederen flink bezig met de nieuwste campagne, waarin een man als model voor een lingeriecampagne wordt gebruikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een man als lingeriemodel, het zou zo maar een wereldwijde primeur kunnen zijn. Model Andrei Pejic is als androgyn model al een zeer bekende verschijning in de modewereld. Hij deed onder andere een damesshow voor Jean Paul Gaultier. Maar hij had nog nooit reclame gemaakt voor een push-up bh.

related partner content for mobile comes here

Twitter staat er in ieder geval bol van, Hema was aan het eind van de middag trending topic, en hebben het inmiddels ook opgepikt.

Fantastische publiciteit voor Hema, ook handig als je wilt groeien over de grens.

Het is daarbij lastig om op te vallen met een lingeriecampagne zo vlak voor de feestdagen, maar dat is met deze ludieke abri-actie goed gelukt.

Maar, past deze campagne eigenlijk wel bij de retailer?

De Hema legt de keuze als volgt uit: ‘Niet alleen vrouwen krijgen er met de nieuwe mega push-up beha ruim twee cupmaten bij, zelfs een man krijgt met de beha een indrukwekkend decolleté.’

Is Andrej’s decollete wel echt Hema, en past het beeld bij de retailer? ‘Je zou zo’n campagne toch eerder bij H&M verwachten. Beter nog, dat deed H&M ook, twee jaar geleden’, aldus Susanne van Nierop (Adformatie) vanmiddag.

En je kunt je afvragen of dit allemaal wel overeenkomt met de merkwaarde van Hema, bijzondere eenvoud, vraagt Patrick Stal (Interbrand) zich af op Twitter.

Of heiligt het doel de middelen? Zeg het maar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in