Goed jaar voor Endemol
Het mediabedrijf realiseerde dit jaar meer dan 70 programma’s en projecten, in alle genres en voor alle platforms. Ten opzichte van vorig jaar steeg de productieomzet met 10 procent, maakte het concern bekend.
De groei is te danken aan de voortzetting van succesvolle, bestaande programma’s en de verkoop van een groot aantal nieuwe titels. Mede daardoor heeft het mediabedrijf ook zijn winstdoelstellingen behaald. Volgens algemeen directeur Peter Adrichem zijn de resultaten ook het gevolg van de veranderingen die de afgelopen jaren zijn doorgevoerd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis'In 2009 zijn we begonnen met de opbouw van een vernieuwde organisatie. Er is flink geïnvesteerd in creativiteit en talent en we hebben de structuur en de primaire processen efficiënter ingericht. Zo zijn we erin geslaagd onze concurrentiepositie aanzienlijk te verbeteren. Het effect daarvan was al zichtbaar in 2010 en dit jaar heeft die lijn zich sterk doorgezet', zegt Adrichem.
Ook in kijkcijfers was het bedrijf succesvol. 'De meeste producties hebben goed tot zeer goed gescoord. Dat geldt niet alleen voor erkende blockbusters als Goede Tijden Slechte Tijden, Peter R. de Vries, Miljoenenjacht, Eén tegen 100, Ik vertrek of All you need is love. Ook veel andere vaste waarden en verschillende nieuwe titels hebben aan de verwachtingen van onze opdrachtgevers voldaan. Daarnaast zijn we met de productie van Eredivisie Live uitgegroeid tot de grootste sportproducent van Nederland.'
Het goede jaar verzacht de zware schuldenlast waaronder Endemol gebukt gaat enigszins.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid