Overslaan en naar de inhoud gaan

Grazia Tijdschrift van het Jaar

Grazia is vanavond gekozen tot Tijdschrift van het Jaar tijdens het jaarlijkse Tijdschriftengala (de Mercurs).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de jury heeft Grazia (Sanoma Media) ‘een gat gebikt in een overvol vrouwensegment, waar het nu wekelijks prominent in het schap pronkt’. ‘Grazia inspireert en informeert de doelgroep via een swingende sandwichformule, bestaande uit mode, human interest, shownieuws en actualiteit. Dankzij de superactuele deadline blinkt het blad uit in scoops en spraakmakende reportages. Het claimen van eigen thema’s werkt. Hilmar Mulder, in 2010 gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar, versterkt in Shownieuws en Editie NL de beeldvorming van het blad. De wekelijkse glossy oogt als een maandblad.’

related partner content for mobile comes here

Hoofdredacteur van het jaar werden Linda de Mol & Jildou van der Bijl van Linda. De jury: ‘Naast complimenten voor naamgever Linda de Mol, gaan achter de schermen de credits ook zeker naar Jildou van der Bijl die het dna van Linda. Door haar aderen heeft stromen. De vakjury beloont een unieke tandem van een magistraal gemaakt tijdschrift.’

Andere winnaars:
Lancering van het Jaar: Lotje& Co (Stichting Lotje&Co).
Mercur d’Or/LOF –prijs: Franska Stuy, Libelle
Tijdschriftreportage van het jaar: Nieuwe Revu - Sanoma Media, ‘Weg met de baard’
Artdirection van het Jaar: Elle (Hearst)
Marketingactie van het Jaar: Glamour (G+J Uitgevers): National Glamour Day.
Tijdschriftcover van het Jaar: Vrij Nederland – Seksspecial
Innovatie van het Jaar: Bobo (Blink Uitgevers)
Tijdschriftenretailer van het Jaar: Bestseller – Amsterdam
De uitreiking was in de Amsterdam Convention Factory.

Voor juryrapporten: zie Adformatie van morgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in