
Dat meldt de Stichting Ik Kies Bewust. Het Vinkje - niet de vogel maar een aangevinkt rondje - zal uiteindelijk op 6600 verpakkingen in de supermarkt staan. Ook de catering zal het logo voeren, in bedrijfsrestaurants en op NS-stations.
Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van hoeveelheden zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het logo staat voor de gezondere variant binnen bepaalde groep levensmiddelen.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftHet Vinkje wordt geleidelijk ingevoerd. De verwachting is dat in maart volgend jaar alle verpakkingen zijn aangepast. Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien: een groen Vinkje voor een gezondere binnen een groep basisproducten als brood en melk, een blauw vinkje voor een bewuste keuze binnen andere groepen, zoals soepen en sauzen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee