Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezond Klavertje wordt een Vinkje

Het Ik Kies Bewust-logo en het Gezonde Keuze Klavertje van Albert Heijn worden omgevormd tot een nieuw, gezamenlijk logo op verpakkingen in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Stichting . Het Vinkje - niet de vogel maar een aangevinkt rondje - zal uiteindelijk op 6600 verpakkingen in de supermarkt staan. Ook de catering zal het logo voeren, in bedrijfsrestaurants en op NS-stations.

related partner content for mobile comes here

Vinkjes worden toegewezen aan producten die voldoen aan strenge criteria op het gebied van hoeveelheden zout, suiker, verzadigde vetten, vezels en energie. Het logo staat voor de gezondere variant binnen bepaalde groep levensmiddelen.

Het Vinkje wordt geleidelijk ingevoerd. De verwachting is dat in maart volgend jaar alle verpakkingen zijn aangepast. Het Vinkje is in twee kleuren op de verpakkingen te zien: een groen Vinkje voor een gezondere binnen een groep basisproducten als brood en melk, een blauw vinkje voor een bewuste keuze binnen andere groepen, zoals soepen en sauzen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in