Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Rabobank meest favoriete werkgever’

De top tien van favoriete werkgevers bestaat zowel voor de marketing- als de communicatieprofessional bijna volledig uit multinationals.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste helft van de ranking hebben beide professionals veel dezelfde favoriete werkgevers genoemd. Daarna worden de verschillen tussen de marketing- en communicatieprofessionals zichtbaar, deze zijn te herleiden tot de voorkeur voor profit en non-profit organisaties.

related partner content for mobile comes here

Rabobank is door de communicatie- en de marketingprofessional uitgeroepen tot de meest favoriete werkgever. De tweede plek is toebedeeld aan Philips. Shell eindigt bij communicatieprofessionals op de derde plek, voor marketingprofessionals is dat KLM. In de tweede helft van deze ranking komt naar voren dat communicatieprofessionals vaker gemeenten en stichtingen aanduiden als favoriete werkgever dan een marketingprofessional. Zij kiezen eerder voor meer commerciële organisaties die recent een opmars hebben gemaakt.

Het onderzoek is een initiatief van USG Capacity en werd uitgevoerd door Intelligence Group. Aan dit onderzoek namen bijna 340 marcom-professionals deel met minimaal drie jaar werkervaring en een HBO+ opleidingsniveau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in