Ook Nielsen: lichte daling bestedingen in Q3


Hoewel de mediabestedingen in de eerste drie kwartalen opgeteld met 1,3 procent stijgen, rapporteert Nielsen een lichte daling voor juli, augustus en september: minus 0,2 procent. Het gaat om bruto bestedingen die Nielsen baseert op de tariefkaarten van de exploitanten. Er is geen rekening gehouden met kortingen. De verklaring van Nielsen voor de daling luidt: ‘Het herstel na de crisis van 2009 lijkt broos en de dreiging van een nieuwe economische crisis heeft geleid tot voorzichtigheid bij adverteerders, resulterend in afnemende groei en zelfs dalende bruto mediabestedingen in het derde kwartaal.’
Nielsen rapporteert de bruto mediabestedingen per mediumtype voor de eerste drie kwartalen van dit jaar en vergelijkt dat met dezelfde periode vorig jaar. Dat geeft het volgende beeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Televisie stijgt met 5 procent naar € 2,3 miljard
Out of home stijgt met 8,3 procent tot € 246 miljoen
Publiekstijdschriften stijgt met 3 procent tot € 251 miljoen
Bioscoop stijgt met 18 procent tot € 10 miljoen
Radio stijgt met 1,2 procent tot € 389 miljoen
Dagbladen daalt met 8,2 procent tot € 619 miljoen
Landelijke dagbladen daalt met 12 procent
Gratis dagbladen daalt met 7 procent
Regionale dagbladen daalt met 4 procent
Folders daalt met 8,1 procent tot € 370 miljoen
Vaktijdschriften dalen met 2,2 procent tot € 101 miljoen
Nielsen laat de online bestedingen buiten beschouwing omdat de huidige manier van registreren niet te vergelijken is met de oude registratie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid