Overslaan en naar de inhoud gaan

EffieAwards 2011: Goud voor Robijn, 4 keer Zilver, 10 keer Brons

Eén Gouden Effie, vier keer Zilver, tien keer Brons; dat is de oogst van de EffieAwards 2011. Deze prijzen voor de meest effectieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De enige Gouden Effie werd toegekend in de categorie merkcampagnes voor de campagne van Robijn ‘Want wat mooi is moet mooi blijven.’ (adverteerder: Unilever Benelux en bureau: UbachsWisbrun/JWT). De volgende vier cases kregen een Zilveren Effie: ‘Ben jij al donor?’, ‘De OV-chipkaart. Ga ook om!’, ‘InShared - We all benefit (2009 - 2011)’ en ‘Lay’s Maak de Smaak’.

related partner content for mobile comes here

De jury onder voorzitterschap van voormalig staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk (thans lid Raad van Bestuur Royal Haskoning) kreeg dit jaar in totaal 43 cases ter beoordeling in de drie inzendcategorieën: gedragscampagnes, merkcampagnes en bewustwordingscampagnes.

Overzicht van alle winnaars:

Goud

Case: Want wat mooi is moet mooi blijven.
Adverteerder: Unilever Benelux
Bureau(s): UbachsWisbrun/JWT
Categorie: merkcampagnes

Zilver

Case: Ben jij al donor?
Adverteerder: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Bureau(s): KesselsKramer, NOISE
Categorie: gedragscampagnes

Case: De OV-chipkaart. Ga ook om!
Adverteerder: NS Reizigers
Bureau(s): Van Wanten Etcetera, DDB
Categorie: bewustwordingscampagnes

Case: InShared - We all benefit (2009 - 2011)
Adverteerder: InShared
Bureau(s): DDB, Nobla
Categorie: merkcampagnes

Case: Lay’s Maak de Smaak
Adverteerder: PepsiCo Nederland
Bureau(s): FHV BBDO, Red Urban, RTL Nederland i.s.m. MasMedia, OMD, TBWA/Busted
Categorie: gedragscampagnes

Brons

Case: Bavaria Alcoholvrij
Adverteerder: Bavaria
Bureau(s): Selmore
Categorie: gedragscampagnes

Case: Go Baby! - Introductie Eau de Zwitsal
Adverteerder: Zwitsal
Bureau(s): LBi Lost Boys
Categorie: gedragscampagnes

Case: Goochem het Gordeldier
Adverteerder: DPC i.s.m. Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Bureau(s): Roorda Reclamebureau B.V.
Categorie: bewustwordingscampagnes

Case: Hallo Jumbo
Adverteerder: Jumbo Supermarkten
Bureau(s): FHV BBDO, VVO² retailcommunicatie
Categorie: gedragscampagnes

Case: Introductie Pickwick Dutch Tea Blend
Adverteerder: Sara Lee International
Bureau(s): ONLY
Categorie: gedragscampagnes

Case: Lexus CT200h - Tergend dichtbij
Adverteerder: Louwman & Parqui B.V.
Bureau(s): Launched
Categorie: gedragscampagnes

Case: Nederlandse Hartstichting, 6 minuten
Adverteerder: Nederlandse Hartstichting
Bureau(s): Publicis
Categorie: bewustwordingscampagnes

Case: Prijsvergelijken wordt webwinkelshoppen
Adverteerder: Beslist.nl
Bureau(s): Eigen Fabrikaat, Wise Crackers
Categorie: gedragscampagnes

Case: Vodafone - The Voice Of Holland
Adverteerder: Vodafone
Bureau(s): OMD, Talpa Media, RTL Nederland
Categorie: gedragscampagnes

Case: Zalando. Schoenen en Fashion online.
Adverteerder: Zalando GmbH
Bureau(s): Helder Marketing & Communicatie B.V., Jung von Matt/Fleet
Categorie: gedragscampagnes

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in