Overslaan en naar de inhoud gaan

Mexican grillketen toont wat hybride communicatie inhoudt

Onlangs werd ik getroffen door een kleine, maar briljante animatie. Het mooie is dat het filmpje naast een aanklacht tegen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verhaal gaat als volgt: boer begint boerderij met één varken, wordt groter en groter, verliest zijn hart en besluit opnieuw te beginnen, kleinschalig met liefde voor de beestjes. Een mooie allegorie voor onze tijd waarin we voedsel – althans wij – in overvloed hebben, maar weer op zoek moeten naar het hart in de keten: diervriendelijker, duurzamer, liefdevoller. Het volgende citaat uit het nummer geeft de essentie weer: “Questions of science, science and progress, do not speak as loud as my heart.”

related partner content for mobile comes here

Hybride communicatie
Een betere uiting van hybride communicatie ben ik nog niet tegengekomen. De animatie werkt als clip voor de single van Willie Nelson; te koop in de iTunes store. Het is een commercial voor de Mexican Grillketen en is een autonome aanklacht tegen de te ver doorgevoerde voedselindustrie. Tegelijkertijd vraagt dit van ons consumenten een extra kritische blik: Is het merk wél wat het zegt te zijn? De opbrengst van de song komt in ieder geval ten goede aan de Chipotle Foundation: een organisatie die mensen en organisaties wil ondersteunen bij het opzetten van een duurzamere bedrijfsvoering.

Tot slot nog een boodschap van mij aan Coldplay: go back to the start. Toen jullie nog niet zo commercieel waren, waren jullie echt beter.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in