Overslaan en naar de inhoud gaan

Voor abonnees: download interview met Byron Sharp

Sharp: 'Het marketingvak verkeert nog in de Middeleeuwen en is net zo wetenschappelijk als tovenarij'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Speciaal voor abonnees van Tijdschrift voor Marketing: het interview met de Australische professor Bryon Sharp, dat in 2011 in het tijdschrift verscheen.

related partner content for mobile comes here

Het marketingvak verkeert nog in de Middeleeuwen en is net zo wetenschappelijk als tovenarij. Nee, marketingprofessor Byron Sharp heeft bepaald geen hoge pet op van de marketeer anno 2011. Gelukkig vertelt hij ook hoe het wel moet in zijn baanbrekende boek ‘How Brands Grow’, dat de veelzeggende subtitel ‘What Marketers Don’t Know’ meekreeg.

Sharp: ‘De subtitel is bewust provocerend. Maar ook heel serieus. Als je de meeste marketeers vraagt of er wetten bestaan in marketing, dan antwoorden ze “nee”. En waar kennis ontbreekt, staan mensen op die het gat vullen met fantasierijke theorieën. Zo ging het ook in de Middeleeuwen.’

Het hele artikel vind je terug.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in