Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier stuurt C1000-klant naar concurrentie

Wakker Dier gaat in radiospotjes klanten van C1000 wijzen op 'diervriendelijke weekaanbiedingen' bij concurrerende supermarkten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie is een wekenlange campagne begonnen tegen het 'voortdurende gestunt met industrievlees en het vrijwel ontbreken van diervriendelijke aanbiedingen bij C1000'. Volgens Wakker Dier is C1000 'de kiloknallerspecialist' en verkoopt de supermarkt vlees voor minder geld dan de gemiddelde prijs van kattenvoer van 4,12 euro per kilo.

related partner content for mobile comes here

Met diervriendelijk biologisch vlees behoort C1000 evenwel tot de duurdere winkels, aldus Wakker Dier. Volgens de stichting was vorig jaar bijna een kwart van het vlees dat de supermarkten verkochten, in de aanbieding. In 2008 was dat nog bijna 20 procent.

C1000 noemt de campagne van Wakker Dier tegenover ANP 'vervelend' en beraadt zich over stappen. 'Als wij vlees in de aanbieding doen, is dat geen concessie aan de kwaliteit. Wij vinden het vervelend dat we zo worden neergezet. Wij hebben het dierenwelzijn hoog in het vaandel staan', zegt een woordvoerster van C1000.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in