Nederlandse Energie Maatschappij moet WK-actie aanpassen


De Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) moet de reclame-uitingen en voorwaarden aanpassen. Volgens Justitie voldoet het bedrijf nu niet aan de gedragscode voor een zogeheten promotioneel kansspel. Het bedrijf wil iedereen die zich binnen de actieperiode aanmeldt voor een driejarig contract gratis stroom geven ter waarde van 450 euro, mits Oranje de finale wint. Directeur Pieter Schoen liet deze week weten dat zich al duizenden mensen voor de actie hebben aangemeld.
Maar het probleem is dat bij een groot promotioneel kansspel de totale waarde van de prijzen maximaal 100.000 euro per jaar mag bedragen. Een simpel rekensommetje leert dus dat maximaal 222 mensen recht zouden hebben op een prijs van 450 euro bij deze WK-actie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJustitie wil nu dat de Nederlandse Energie Maatschappij deze beperking duidelijk maakt in de reclame en de algemene voorwaarden. Volgens een juridisch expert bij de prijsvechter gaat het echter niet om een kansspel.
NL Energie laat in een reactie weten dat de maatschappij de actie doorzet, ook nu Nederland een ronde verder is. ‘De reclamecodecommissie oordeelde eerder dat onze reclamecampagne geen kansspel is.’
Bron: ANP/Volkskrant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid