Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse Energie Maatschappij moet WK-actie aanpassen

De Nederlandse Energie Maatschappij moet van het ministerie van Justitie zijn WK-actie aanpassen waarmee het bedrijf nieuwe klanten een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) moet de reclame-uitingen en voorwaarden aanpassen. Volgens Justitie voldoet het bedrijf nu niet aan de gedragscode voor een zogeheten promotioneel kansspel. Het bedrijf wil iedereen die zich binnen de actieperiode aanmeldt voor een driejarig contract gratis stroom geven ter waarde van 450 euro, mits Oranje de finale wint. Directeur Pieter Schoen liet deze week weten dat zich al duizenden mensen voor de actie hebben aangemeld.

related partner content for mobile comes here

Maar het probleem is dat bij een groot promotioneel kansspel de totale waarde van de prijzen maximaal 100.000 euro per jaar mag bedragen. Een simpel rekensommetje leert dus dat maximaal 222 mensen recht zouden hebben op een prijs van 450 euro bij deze WK-actie.

Justitie wil nu dat de Nederlandse Energie Maatschappij deze beperking duidelijk maakt in de reclame en de algemene voorwaarden. Volgens een juridisch expert bij de prijsvechter gaat het echter niet om een kansspel.

NL Energie laat in een reactie weten dat de maatschappij de actie doorzet, ook nu Nederland een ronde verder is. ‘De reclamecodecommissie oordeelde eerder dat onze reclamecampagne geen kansspel is.’

Bron: ANP/Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in