We cause scenes!


Wie kent improveverywhere.com? Improveverywhere, in 2001 opgericht door Charlie Todd, bestaat uit een groep creatieven die als statement hebben, ‘we cause scenes!’.
Wat is Improveverywhere?
Samen met een vast team en met de hulp van duizenden ‘undercover agents’ probeert Charlie Todd chaos en plezier in publieke ruimtes te veroorzaken. De grote groepen ‘undercover agents’ worden gerekruteerd via hun fan page op Facebook, alwaar zij meer dan 135.000 fans hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Freeze flashmob
Een van de meest bekende missies was de freeze flashmob op Grand Central Station in New York. 200 mensen die van het een op het andere moment 5 minuten ‘bevriezen’ in de centrale hal van het station. Erg leuk om te zien!
Verschillende andere missies
Al jaren organiseert improveverywhere.com ‘No pants Subway Rides’ en andere hilarische missies. Zoals deze, waarbij het team een guerrilla musical opvoert in een supermarkt. In deze missie de ‘high five escalator’, super origineel en creatief.
Online aanwezigheid
Improveverywhere heeft sinds de oprichting van YouTube een channel waar de registraties van de missies gepost worden. Hun channel heeft op dit moment 424.172 abonnees en hun filmpjes worden gemiddeld zo’n miljoen keer bekeken, met enorme uitschieters naar meer dan 22 miljoen views op de registratie van de Freeze flashmob bijvoorbeeld. De laatst geregistreerde missie heeft in een maand tijd meer dan 400.000 views opgeleverd.
Is dit de toekomst van TV-programma’s maken? Je abonneert je op een programma, krijgt notificaties als er een nieuwe ‘aflevering’ is en je kunt kijken wanneer het JOU uitkomt. Na het kijken kun je je mening geven en direct in contact komen met de makers. Daarnaast kun je je via de fan page op Facebook opgeven om deel uit te maken van een aflevering.
mp3 experiment
Als laatste wil ik hun mp3 experimenten onder jullie aandacht brengen. Heel erg low profile gesponsord door Yahoo (waarvoor kudos), organiseert het Improveverywhere team via hun Facebook page publieke bijeenkomsten. In sommige gevallen komen daar meer dan 2.000 mensen op af.
Iedereen heeft van te voren een drie kwartier durende MP3 gedownload en deze op hun mp3 speler gezet. Precies op een van te voren bepaald tijdstip starten alle deelnemers de mp3. ‘Steve’ spreekt op de mp3 tot zijn toehoorders en geeft iedereen verschillende hilarische opdrachten. Het mp3 experiment eindigt altijd met een groots geënsceneerd slagveld met ballonnen of opblaashamers tussen de in tweeëngedeelde groep deelnemers. Hieronder de registratie van een mp3 experiment in New York:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid