
GGZ Friesland Jeugd stond voor de uitdaging om zijn profiel in de markt beter aan te laten sluiten met zijn aanbod. Gekozen werd voor een nieuw merk, dat voorkeur creëert bij kinderen, ouders, verzorgers en verwijzers én richting geeft aan de voortdurende vernieuwing in de organisatie. Maar ook een eigentijds merk dat nieuw elan geeft aan de jeugdzorgsector.
Uit onderzoek naar de organisatie-identiteit en naar de drijfveren van ouders, verzorgers en verwijzers bleek één gezamenlijk ultiem doel; het kind zo goed en normaal mogelijk te laten ontwikkelen. De missie van Kinnik is dan ook ‘om te helpen het beste uit het kind halen’.
Vacatures
Communicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVOnline Advertising Consultant (NL)
VONQDe pay off: Kinnik. Kunnen wat je kan.
In de naam Kinnik zit het woord ‘kind’ tweemaal verstopt: van voor naar achter en van achter naar voor. De andere boodschap in de naam is ‘Kunnen wat je kan’: in Kinnik zit namelijk het Friese ‘Kin ik’ (in het Nederlands: ‘kan ik’) opgesloten. BR-ND: ‘Dit geeft de essentie weer van waar het bij Kinnik om draait: ‘unlocking potential’, ofwel het beste halen uit het kind wat erin zit.’
In de merkidentiteit van Kinnik is ook gekozen voor de wereld van het kind. Kinnik heeft volgens BR-ND met opzet een opvallende, onderscheidende naam en logo. Want ook al is en klinkt Kinnik vriendelijk en open, hij heeft ook lef en durf. ‘We hebben ervoor gekozen een karakter te creëren, omdat kinderen in die situatie het meest hebben aan een goede vriend. Een vriend die er voor je is en waar je alles tegen kunt zeggen, hoe confronterend ook.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee