Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgmarketing: Kinnik

Onlangs is Kinnik geïntroduceerd: een heel nieuw merk binnen de geestelijke gezondheidszorg. In samenwerking met GGZ Friesland Jeugd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek naar de organisatie-identiteit en naar de drijfveren van ouders, verzorgers en verwijzers bleek één gezamenlijk ultiem doel; het kind zo goed en normaal mogelijk te laten ontwikkelen. De missie van Kinnik is dan ook ‘om te helpen het beste uit het kind halen’.

De pay off: Kinnik. Kunnen wat je kan.

In de naam Kinnik zit het woord ‘kind’ tweemaal verstopt: van voor naar achter en van achter naar voor. De andere boodschap in de naam is ‘Kunnen wat je kan’: in Kinnik zit namelijk het Friese ‘Kin ik’ (in het Nederlands: ‘kan ik’) opgesloten. BR-ND: ‘Dit geeft de essentie weer van waar het bij Kinnik om draait: ‘unlocking potential’, ofwel het beste halen uit het kind wat erin zit.’

In de merkidentiteit van Kinnik is ook gekozen voor de wereld van het kind. Kinnik heeft volgens BR-ND met opzet een opvallende, onderscheidende naam en logo. Want ook al is en klinkt Kinnik vriendelijk en open, hij heeft ook lef en durf. ‘We hebben ervoor gekozen een karakter te creëren, omdat kinderen in die situatie het meest hebben aan een goede vriend. Een vriend die er voor je is en waar je alles tegen kunt zeggen, hoe confronterend ook.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in