Overslaan en naar de inhoud gaan

Providers moeten beter communiceren

De Nederlandse consument is terughoudend in het gebruik van diensten op de smartphone. Het gebrek aan inzicht in tarieven,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het wereldwijde onderzoek geeft inzicht in de redenen waarom consumenten aarzelen om de nieuwste mobiele functionaliteiten af te nemen. Op de vraag waarom klanten niet de intentie hebben om gebruik te maken van deze diensten blijkt dat ze moeite hebben het nut van ervan in te zien. In het geval van social media is dat 83 procent, bij muziekdiensten is dat 76 procent en bij mobile video diensten 71 procent. Van de Nederlandse consumenten geeft 17 procent aan dat zij niet van plan zijn van mobiele internetdiensten (browsing) gebruik te maken. De Nederlander is terughoudender dan de consument in andere landen. Volgens Ernst & Young komt dat door gebrek aan kennis over mobiele diensten.

related partner content for mobile comes here

Van de consumenten die gestopt zijn met het gebruik van mobiel internet vindt 33 procent de diensten te duur en 22 procent is bang om datalimieten te overschrijden en te veel geld uit te geven. Ernst & Young denkt dat duidelijke en consequente communicatie van provider naar klant hier verbetering in kan brengen. Dat zou ook het gebruik van nieuwe diensten kunnen stimuleren.

Onduidelijkheid in de omgang met privégegevens is ook een belangrijke reden voor consumenten om af te zien van het gebruik van nieuwe diensten. De helft van de Nederlandse consumenten geeft aan dat ze een dienst zoals Mobile Money daarom niet gebruiken en ook niet van plan zijn dit te gaan in de toekomst. Dat terwijl 41 procent aangeeft Mobile money eerder te gaan gebruiken als er beter en duidelijker gecommuniceerd zou worden over maatregelen met betrekking tot veiligheid en privacybescherming.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in