Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van de sport celebrity

Een sportmerk bouw je met de sponsoring van topsporters. Dat weet iedereen. Maar hoe zeker is dat deze ijzeren marketingwet ook succes in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Chinese merk, Li-Ning, zou er een strategie in kunnen vinden om het Adidas en Nike knap lastig te gaan maken.

related partner content for mobile comes here

Li-Ning is na Adidas en Nike het grootste sportmerk in China. En het wil een van de grootste sportmerken ter wereld worden.
Voorlopig besteedt Adidas alleen al meer aan marketing per jaar dan dat Li-Ning aan omzet heeft. Hoe gaan ze het winnen van westerse merken die als statussymbool gelden? In de thuismarkt, China, lijkt dat onmogelijk. In het Westen hebben ze misschien meer kans. In de markt van sportmerken heerst een paradigma en dat is: wie de meeste sporthelden aan zich weet te binden, is spekkoper. Topsporters ontvangen enorme sponsorbedragen. Maar die kunnen gemakkelijk opgebracht worden, omdat de waarde die het genereert een veelvoud ervan is. Maar hoe lang blijft dit zo?

Ik voorspel een gouden toekomst voor dat nieuwe sportmerk zich gaat afzetten tegen het beeld van de sport celebrity. Want hebben we de tijd van de persoonsverheerlijking niet achter ons? We zijn toch onze eigen held in ons eigen leven!?

Juist een buitenstaander als het Oosterse Li-Ning zou met succes een nieuw hoofdstuk kunnen beginnen als het gaat om marketing van sportmerken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in