Het einde van de sport celebrity


Het Chinese merk, Li-Ning, zou er een strategie in kunnen vinden om het Adidas en Nike knap lastig te gaan maken.
Li-Ning is na Adidas en Nike het grootste sportmerk in China. En het wil een van de grootste sportmerken ter wereld worden.
Voorlopig besteedt Adidas alleen al meer aan marketing per jaar dan dat Li-Ning aan omzet heeft. Hoe gaan ze het winnen van westerse merken die als statussymbool gelden? In de thuismarkt, China, lijkt dat onmogelijk. In het Westen hebben ze misschien meer kans. In de markt van sportmerken heerst een paradigma en dat is: wie de meeste sporthelden aan zich weet te binden, is spekkoper. Topsporters ontvangen enorme sponsorbedragen. Maar die kunnen gemakkelijk opgebracht worden, omdat de waarde die het genereert een veelvoud ervan is. Maar hoe lang blijft dit zo?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIk voorspel een gouden toekomst voor dat nieuwe sportmerk zich gaat afzetten tegen het beeld van de sport celebrity. Want hebben we de tijd van de persoonsverheerlijking niet achter ons? We zijn toch onze eigen held in ons eigen leven!?
Juist een buitenstaander als het Oosterse Li-Ning zou met succes een nieuw hoofdstuk kunnen beginnen als het gaat om marketing van sportmerken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid