Overslaan en naar de inhoud gaan

Achmea positioneert zich met mvo issues

Achmea lanceerde maandag op tv een nieuwe corporate campagne onder het thema met maatschappelijke ondertoon: waarzijnwemeebezig.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is volgens het persbericht ‘geen communicatie over Achmea, maar communicatie van Achmea’. Doel is om aan de buitenwereld te laten zien wat de toegevoegde waarde van Achmea is.

related partner content for mobile comes here

De campagne moet aantonen dat de zorgverzekeraar (tevens moederbedrijf van o.a. . Interpolis, Centraal Beheer Achmea, FBTO, Zilveren Kruis Achmea en Avero Achmea ) zijn rol als ‘grote maatschappelijke speler zeer serieus neemt.’ In de tv-commercial wordt die insteek alsvolgt geformuleerd: "Waar zijn we mee bezig? Als we niet kunnen kiezen tussen privé en werk. Als het wachten op zorg je nog zieker maakt. Waar zijn we mee bezig? is een vraag die ons bezig houdt en die ons uitdaagt tot antwoorden. "
Volgens Achmea gaat het goed met Nederland, maar valt er nog veel te verbeteren. Bijvoorbeeld op het terrein van arbeidsparticipatie, gezondheidszorg en de balans tussen werk en privé. De zorgverzekeraar ziet het als zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid om hier iets van te vinden en waar mogelijk oplossingen aan te dragen. De slotzin uit de commercial moet de maatschappelijke insteek er nog eens flink bij de consumenten inwrijven: "Noem ons een idealist, noem ons een onrealist. Maar wie nergens in gelooft, zal ook nooit iets veranderen."

Vanaf dinsdag wordt Nederland met ‘gewaagde stellingen’ op billboards en in dag- en vakbladen uitgedaagd om de discussie aan te gaan over onderwerpen die te maken hebben met gezond en productief werken. In een later stadium zullen de onderwerpen ook andere terreinen bestrijken. De die bij de campagne moet verdieping en verbreding van de issues bieden. Er wordt ook een link gelegd naar de diverse merken van het concern.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in