Stop met roken campagne ingebed in tv-programma
Reden om dat juist nu te doen is dat op 1 juli de rookvrije horeca wordt ingevoerd. Ook wordt de accijns op sigaretten verhoogd. Volgens het Astma Fonds kan een dergelijke intensieve campagne die onder meer via televisie wordt gevoerd mensen goed aanzetten om te stoppen met roken. Tijdens een vergelijkbare campagne in 2004 lukte het volgens het fonds meer dan 250.000 mensen extra om voorgoed te stoppen. Ook toen werd de boodschap om te stoppen met roken opgenomen in een televisieprogramma.
Het RTL tv-programma, ‘Ik wed dat ik het kan’ biedt ruimte voor deze campagne. Een vast onderdeel van het programma zijn vijf groepen mensen die gaan stoppen met roken. Iedere groep stopt met behulp van een andere methode, zoals de training Pakje Kans, persoonlijke coaching en acupunctuur. Deze mensen moeten als voorbeeld dienen voor andere mensen die er over denken om te stoppen met roken. De campagne wordt verder gevoerd via spots op radio en tv. Deze zullen begin juni te zien en te horen zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid