Overslaan en naar de inhoud gaan

Hertog is Merk van Het Jaar 2007

Het ijsmerk Hertog van Unilever is door de Nederlandse supermarktklant gekozen als Merk van het Jaar 2007.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit maakte de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie () vandaag bekend tijdens de award-uitreiking op de FNLI jaarbijeenkomst in Utrecht.

related partner content for mobile comes here

De award is voor het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector. Deze merkkracht is bepaald via een consumentenonderzoek.

Uit handen van FNLI-voorzitter Wouter de Bruijn ontving Unilever, waaronder Hertog IJs valt, de eerste editie van de 'FNLI Merk van het Jaar Award'.

De Award is in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie in samenwerking met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux. De merken zijn via een consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.

De 'FNLI Award Merk van het Jaar' is dit jaar voor het eerst uitgereikt.

De winnaar is het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht heeft behaald. Naast Unilever vielen er nog meer merken in de prijzen. Zo hebben De Ruijter en Honig een eervolle vermelding gekregen voor de tweede en derde plaats.

De volgende merken hebben het hoogst gescoord in zeven verschillende subcategorieën:

1. Categorie bier: Hertog Jan
2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter
4. Categorie kruidenierswaren overig: Honig
5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hertog
7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Gillette

Het EFMI en GfK hebben op basis van het onderzoek een uitgebreid onderzoeksrapport gepubliceerd. Dit onderzoek staat op de , aldus de FNLI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in