Web 2.0: plaag of zegen?
Sinds adsl breed beschikbaar is, blogt het grote publiek erop los, post het foto’s en filmpjes, maakt het profielen aan en doet het mee aan alle denkbare sociale online netwerken.
Wat betekent Web 2.0 voor bedrijven? Vaststaat dat onder het Web 2.0-regime word-of-mouth oppermachtig is en miljoenen kostende marketingcampagnes teniet kan doen. In een wereld waarin een blogger op Hawaï een foto van een kat op internet zet met de kop ‘I can has cheezburger?’, binnen een half jaar 500.000 bezoekers per dag heeft en zijn baan opzegt omdat hij van de advertentie-inkomsten kan leven, is alles mogelijk.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe kansen zijn groot, de gevaren ook - niet in de laatste plaats op het gebied van beveiliging. De grootste veiligheidsdreiging van Web 2.0 is het gebrek aan controle over wat er op sites wordt gepost. Zoals phishing- en andere malware. De meeste gebruikers, inclusief werknemers, zijn zich nergens van bewust.
Bron: Management Today
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid