Overslaan en naar de inhoud gaan

Web 2.0: plaag of zegen?

Web 2.0 biedt grote kansen. En grote dreigingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds adsl breed beschikbaar is, blogt het grote publiek erop los, post het foto’s en filmpjes, maakt het profielen aan en doet het mee aan alle denkbare sociale online netwerken.

related partner content for mobile comes here

Wat betekent Web 2.0 voor bedrijven? Vaststaat dat onder het Web 2.0-regime word-of-mouth oppermachtig is en miljoenen kostende marketingcampagnes teniet kan doen. In een wereld waarin een blogger op Hawaï een foto van een kat op internet zet met de kop ‘I can has cheezburger?’, binnen een half jaar 500.000 bezoekers per dag heeft en zijn baan opzegt omdat hij van de advertentie-inkomsten kan leven, is alles mogelijk.

De kansen zijn groot, de gevaren ook - niet in de laatste plaats op het gebied van beveiliging. De grootste veiligheidsdreiging van Web 2.0 is het gebrek aan controle over wat er op sites wordt gepost. Zoals phishing- en andere malware. De meeste gebruikers, inclusief werknemers, zijn zich nergens van bewust.

Bron: Management Today

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in