Overslaan en naar de inhoud gaan

Europeanen besteden dit jaar 51 miljard euro aan online kerstinkopen

Europese internetters zullen de komende maanden maar liefst 51 miljard euro aan online kerstinkopen uitgeven, met name aan vakanties,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het marktonderzoeksbureau neemt zijn rapport 'Europe’s 2007 Christmas: An Online Retail Wonderland' 17 West-Europese landen en 22 retailcategorieën onder de loep en verwerkt daarbij data uit zijn European Consumer Technographics survey en data van het Britse Interactive Media in Retail Group (IMRG).

related partner content for mobile comes here

Forrester verwacht dat in 2007 de Europese online retail met 58 procent zal groeien ten opzichte van het jaar ervoor. 'De groei komt door een stijging van het consumentenvertrouwen, daarnaast raken consumenten steeds meer gewend aan het online medium', zegt Victoria Bracewell Lewis, senior analist bij Forrester Research. '58 procent van de Europese online consumenten zal dit jaar een online aankoop doen.'

Andere bevindingen:

  • Consumenten in Groot Brittannië, Zweden en Duitsland zitten met hun online shopgedrag ver boven het Europese gemiddelde. Gemiddeld shopt 70 procent van de internetters online in deze drie landen. Italië en Spanje liggen met hun shoppercentages weer ver onder het Europese gemiddelde; in beide landen liggen de percentages rond de 30 procent.
  • De grootste online retailmarkt is Groot Brittannië; 27 miljoen online shoppers zullen dit jaar naar verwachting 700 euro per persoon uitgeven aan kerstcadeautjes. Omgerekend is dat 20 miljard euro, en dat is een record. Duitse on-line shoppers komen dit jaar tot 12 miljard euro, Fransen spenderen 6,5 miljard, Italianen komen op 2,1 miljard en Nederlanders zullen naar verwachting 1,9 miljard euro uitgeven.
  • De top 3 retailcategorieën voor online kerstinkopen dit jaar: korte vakanties/stedentrips, kleding en consumenten-elektronica. Forrester baseert zijn onderzoek op de online verkopen in oktober tot en met december. 39 procent van alle online aankopen gebeurt echter in de laatste twee maanden van het jaar. Volgens James Roper, CEO van IMRG, werpen de investeringen van online retailers hun vruchten af: ‘Online retailers hebben zeker reden tot juichen dit kerstseizoen. Forrester’s groeivoorspelling is gebaseerd op meerdere factoren, zoals het feit dat het aantal breedbandabonnees fors is toegenomen, maar zeker ook door de toename van het aantal productcategorieën op internet. En dat is dankzij grote investeringen van internetondernemers in channels, het afgelopen jaar.’ Het rapport ‘Europe’s 2007 Christmas: An Online Retail Wonderland’ is verkrijgbaar via deze link: (vanaf woensdag 24 oktober)
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in