Overslaan en naar de inhoud gaan

Kobalt overgenomen door Thieme GrafiMedia Groep

Thieme GrafiMedia Groep wordt de nieuwe eigenaar van adverteerders-mediabureau Kobalt. Dat is zojuist bekend gemaakt. Het nieuws is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kobalt gaat als een zelfstandige zusterorganisatie van Thieme opereren. Waar voor klanten aantoonbaar voordeel is te realiseren, aldus Kobalt-ceo Marceline Beijer, zal worden samengewerkt. Van gedwongen winkelnering is echter geen sprake. Kobalt heeft al jaren een sterke drukwerkpoot. Van de totale netto-omzet van 460 miljoen euro dit jaar is zo’n 130 miljoen euro afkomstig uit drukwerkinkoop. ‘Dat blijven we ook in de toekomst zelf doen’, aldus Beijer. Volgens de Kobalt-ceo is Thieme niet een typisch grafimedia-bedrijf, en is het zich al langer breder aan het orienteren. In eerste instantie was het bedrijf in Kobalt geinteresseerd vanwege de grafische tak, maar gaandeweg de managementpresentaties kreeg men ook interesse in de media-advies-poot. Thieme GrafiMedia Groep, één van de grootste spelers op de Nederlandse grafimediamarkt, haalt dit jaar een jaaromzet van ruim 200 miljoen euro. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in