Het risico van user-generated content


Websites met 'gebruiker-gegenereerde' content - MySpace, Bebo, YouTube enzovoort - zijn erg aantrekkelijk voor adverteerders. Maar het is ook riskant om er te adverteren.
Onlangs nog bleken advertenties van First Direct, Capital One en Vodafone te verschijnen op de Facebook-groepspagina van de extreem-rechtse British National Party. Ze trokken hun advertenties schielijk terug, snel gevolgd door andere adverteerders. Volgens Michael Nutley, hoofdredacteur van New Media Age, moeten bedrijven de risico's van user-generated content gewoon accepteren. Wat voor beveiligingsmaatregelen social-networkingsites ook inbouwen, de controle die merken hebben over traditionele media zullen ze online nooit kunnen hebben.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTer indicatie: Facebook heeft ruim 30 miljoen leden; dagelijks komen er 100.000 leden bij en al die mensen updaten hun profiel constant. Ofwel: een pragmatische aanpak is gewenst. Anticipeer op de allerergste problemen en hoop er verder het beste van: vang onvoorziene problemen op door eerlijk en met respect te reageren, met respect voor het publiek.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid