Overslaan en naar de inhoud gaan

Het risico van user-generated content

Op social-networkingsites kan je advertentie zomaar naast content verschijnen waar je echt niet mee wilt worden geassocieerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Websites met 'gebruiker-gegenereerde' content - MySpace, Bebo, YouTube enzovoort - zijn erg aantrekkelijk voor adverteerders. Maar het is ook riskant om er te adverteren.

related partner content for mobile comes here

Onlangs nog bleken advertenties van First Direct, Capital One en Vodafone te verschijnen op de Facebook-groepspagina van de extreem-rechtse British National Party. Ze trokken hun advertenties schielijk terug, snel gevolgd door andere adverteerders. Volgens Michael Nutley, hoofdredacteur van New Media Age, moeten bedrijven de risico's van user-generated content gewoon accepteren. Wat voor beveiligingsmaatregelen social-networkingsites ook inbouwen, de controle die merken hebben over traditionele media zullen ze online nooit kunnen hebben.

Ter indicatie: Facebook heeft ruim 30 miljoen leden; dagelijks komen er 100.000 leden bij en al die mensen updaten hun profiel constant. Ofwel: een pragmatische aanpak is gewenst. Anticipeer op de allerergste problemen en hoop er verder het beste van: vang onvoorziene problemen op door eerlijk en met respect te reageren, met respect voor het publiek.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in