Ahold neemt bol.com over
Ahold neemt 100 procent van bol.com over van de huidige eigenaren, Cyrte Investments en NPM Capital, voor een transactiewaarde van € 350 miljoen, geheel in contanten.
De e-commerce strategie van Ahold richt zich vooral op –snelle- online groei door verbreding van het (non-food) aanbod en uitbreiding van de geografische positie. Ahold wil bijvoorbeeld de omzet van de online bezorgservices Albert.nl en Peapod (VS) verdriedubbelen naar €1,5 miljard in 2016.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBol.com telt 3,4 miljoen actieve klanten en een netto omzet van €355 miljoen in 2011. De webwinkel biedt een breed assortiment producten in verschillende non-food categorieën zoals boeken, entertainment, elektronica en speelgoed. Klanten kochten er vorig jaar meer dan 17 miljoen artikelen.
Voor de directie van bol.com verandert er (operationeel) niets. Bol.com blijft kantoor houden in Utrecht, en Daniel Ropers blijft algemeen directeur. Hij zegt: ‘Ik ben zeer enthousiast over deze combinatie die nieuwe voordelen zal gaan bieden voor de klant, terwijl onze eigen stijl en identiteit gehandhaafd blijven.’
Dick Boer, CEO van Ahold: ‘Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen. De operationele kracht in non-food van bol.com zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid, naast het bestaande aanbod van albert.nl.’
Daarnaast zegt Boer verder te willen investeren in het merk bol.com. Bol.com wordt het vijfde retailmerk van Ahold in Nederland, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl.
De overname wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2012 afgerond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid