Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold neemt bol.com over

Ahold koopt bol.com voor 350 miljoen euro. Voor Ahold betekent dit een belangrijke stap in de e-commerce strategie. Bol.com hoopt door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ahold neemt 100 procent van over van de huidige eigenaren, Cyrte Investments en NPM Capital, voor een transactiewaarde van € 350 miljoen, geheel in contanten.

related partner content for mobile comes here

De e-commerce strategie van Ahold richt zich vooral op –snelle- online groei door verbreding van het (non-food) aanbod en uitbreiding van de geografische positie. Ahold wil bijvoorbeeld de omzet van de online bezorgservices en Peapod (VS) verdriedubbelen naar €1,5 miljard in 2016.

Bol.com telt 3,4 miljoen actieve klanten en een netto omzet van €355 miljoen in 2011. De webwinkel biedt een breed assortiment producten in verschillende non-food categorieën zoals boeken, entertainment, elektronica en speelgoed. Klanten kochten er vorig jaar meer dan 17 miljoen artikelen.

Voor de directie van bol.com verandert er (operationeel) niets. Bol.com blijft kantoor houden in Utrecht, en Daniel Ropers blijft algemeen directeur. Hij zegt: ‘Ik ben zeer enthousiast over deze combinatie die nieuwe voordelen zal gaan bieden voor de klant, terwijl onze eigen stijl en identiteit gehandhaafd blijven.’

Dick Boer, CEO van Ahold: ‘Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen. De operationele kracht in non-food van bol.com zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid, naast het bestaande aanbod van albert.nl.’

Daarnaast zegt Boer verder te willen investeren in het merk bol.com. Bol.com wordt het vijfde retailmerk van Ahold in Nederland, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl.

De overname wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2012 afgerond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in