Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM start submerk en campagne om IT'ers te werven

De luchtvaartmaatschappij wil met Tech & Data meer IT'ers aantrekken. Kaliber is verantwoordelijk voor de strategie en creatie.
KLM Tech & Data
Een afbeelding uit de campagne
© Afbeelding: aangeleverd
KLM Tech & Data
Een afbeelding uit de campagne
© Afbeelding: aangeleverd

Ook luchtvaartmaatschappij KLM is naarstig op zoek naar nieuwe IT-medewerkers. Die aantrekken is een uitdaging in de krappe arbeidsmarkt, dus start KLM een heus submerk 'Tech & Data' om IT'ers te verleiden. De lancering van het submerk omvat een nieuw contentplatform en een digitale campagne. De strategie en creatie vallen onder de verantwoordelijkheid van het Utrechtse bureau Kaliber.

KLM is niet top of mind

KLM is niet top of mind bij IT-talent, zegt Klaas-Jan Gouka (employer branding specialist bij KLM). Dat noemt hij een bijkomend nadeel in een markt met tientallen openstaande IT-vacatures per talent. Bij de luchtvaartmaatschappij werken momenteel meer dan vijfhonderd IT'ers. Kaliber deed voor KLM een onderzoek voor de wervingscampagne en is - uiteraard - enthousiast over de mogelijkheden voor IT'ers bij KLM. 

Om die mogelijkheden breder onder de aandacht te brengen van mogelijk geïnteresseerde IT'ers, bundelt Kaliber alle IT-activiteiten van KLM binnen het nieuwe submerk KLM Tech & Data. Die bundeling richting de buitenwereld komt ook aan bod op het nieuwe contentplatform techdata.klm.com. Op de website zien IT'ers aan welke uitdagingen IT-medewerkers van KLM (gaan) werken, in de hoop dat er meer sollicitaties binnenkomen. 

Campagne

Kaliber heeft ook een digitale campagne ontwikkeld met de naam 'UP FOR IT: Can your skills withstand a world of fiction?' De campagne start deze week via diverse kanalen richting IT'ers.

In de verschillende animatievideo's moeten KLM-initiatieven zich presenteren als oplossingen voor 'Hollywood-waardige scenario's.' Of in de woorden van Hugo van de Hoef, creatief directeur bij Kaliber: 'Met sci-fi en adventure trailers brengen we de meest ondenkbare situaties in beeld waarbij je de grootsheid en uitdaging zowel ziet als voelt. Juist deze, voor arbeidsmarktcommunicatie atypische, storylines en rijke werelden zorgen ervoor dat we bij deze doelgroep gaan opvallen.'

Credits
Verantwoordelijke bij KLM: Klaas-Jan Gouka, Jasper Landsaat
Strategie & Creatie: Kaliber
Design & Motion studio: Woodwork
Media: Dentsu

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in