Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung lanceert (tv)reclames die Apple iPhone 14 belachelijk maken

In twee video's wil Samsung duidelijk maken dat zijn smartphones innovatiever zijn dan Apple's iPhone 14-modellen.
Samsung pest Apple
Een still uit een Samsung-video
© Afbeelding: YouTube
Samsung pest Apple
Een still uit een Samsung-video
© Afbeelding: YouTube

Apple en Samsung zijn elkaars grootste concurrenten op de smartphonemarkt. En dus kun je er bijna vergif op innemen dat als Apple nieuwe modellen aankondigt, Samsung (tv)reclames klaar heeft liggen om zijn eigen smartphones als betere keuze naar voren te schuiven. Dat gebeurt ook nu Apple op 7 september de iPhone 14-serie presenteerde.

related partner content for mobile comes here

De eerste video, hieronder zichtbaar, werd gedeeld in aanloop naar Apple's evenement rondom de iPhone 14-serie. Samsung heeft aan dertig seconden genoeg om diverse functies van zijn eigen smartphones te benoemen en telkens te benadrukken dat die 'voorlopig niet naar een iPhone bij jou in de buurt komen.' Aan het einde van de video licht Samsung zijn eigen toestellen uit, uiteraard als betere keuze dan de iPhone 14-modellen.

Vouwen maar

Na Apple's aankondiging van de iPhone 14-modellen bracht Samsung een nieuwe video uit. Die draait om één van de twee smartphones uit de vorige video, namelijk de Galaxy Z Flip 4. Dit toestel is verticaal te vouwen en zo compacter in de broekzak, maar ook voorzien van functies die lastiger te realiseren zijn op een reguliere smartphone. In de video toont een enthousiaste Flip 4-gebruiker wat functies, waarop een vriendin met een prominent zichtbare iPhone emotieloos zegt dat ze nooit naar Samsung overstapt omdat ze blij is met haar telefoon.

In de uren erna ziet ze alles vouwen, van pizza's en boeken en zelfs haar bed. Wakker uit haar nachtmerrie besluit ze om ook maar Samsungs vouwtelefoon te bestellen, waarna ze blijer door het leven gaat.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Innovatie

De toon van de commercials is luchtig en moet duidelijk maken dat Apple's iPhones niet innoveren. Die redenatie klopt deels: zo kunnen iPhones niet vouwen en hebben ze inderdaad geen 108 megapixel-camerasysteem. Maar op andere vlakken loopt Apple weer voor op Samsung, en daar reppen de Samsung-commercials (natuurlijk) niet over. Zo kunnen de iPhone 14-modellen verbinding maken met satellieten om nood-sms'jes te sturen. Samsung-toestellen kunnen dit niet. Ook kan een iPhone 14 via ingebouwde sensoren en slimme software herkennen of je tijdens het autorijden een ongeluk krijgt, en indien nodig automatisch hulpdiensten bellen. Ook die functie mist op Samsung-smartphones.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in