Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedingscentrum lanceert mondige campagne over eetvragen

De campagne, ontwikkeld door Truman, wil mensen bewustere keuzes voor eten laten maken.

Waarom staat light of zero frisdrank niet in de Schijf van Vijf?  Wat is een goede kant-en-klare vleesvervanger? Hoe maak ik slimme keuzes bij de lunch?

related partner content for mobile comes here

In zijn nieuwe ‘eetvragen’-campagne wil het Voedingscentrum duidelijk maken de eerste plek te zijn voor ieder die een eerlijk antwoord wil op vragen of eten en drinken. Het centrum wil Nederlanders sowieso wat m ondiger maken om hun vragen te stellen over eten en zo bewustere eetkeuzes maken.

In de campagne, ontwikkeld door Truman, staat de mond centraal. Als de plek waar eten naar binnen gaat en mensen vragen stellen. In close up wordt de kijker geconfronteerd met een diversiteit aan monden en etenswaren. Dit levert een opvallende en intrigerende commercial op.

De campagne is opgedeeld in twee delen. Het grote verhaal over het hebben van eetvragen wordt verteld in de touch-laag van de campagne.

Voor de tell-laag zijn 30 verschillende video’s met veel gestelde eetvragen gemaakt met de bijbehorende antwoorden. Deze video’s worden online en via social media getarget op de doelgroep waarvoor desbetreffende eetvraag relevant is.

De campagne verbindt alle informatie, apps en tools van het Voedingscentrum, die samen zorgen dat de eetvragen worden beantwoord.

De vragen lopen uiteen van ‘Wat betekent volkoren eigenlijk?’ tot ‘Wat hebben vlees en zuivel met het klimaat te maken?’ en van ‘Wat stop ik allemaal ongemerkt in mijn mond?’ tot ‘Hoeveel water moet ik elke dag drinken?’. Allemaal vragen waarvan je kunt zeggen: ‘Dat is echt een vraag voor het Voedingscentrum.’ In het najaar volgen nog eens 15 eetvraag-video’s die gericht zijn op de professionals in de cateringwereld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in