Communiceren rondom oktober woonmaand: zo pak je dat succesvol aan
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
De zomervakantie komt ten einde en dat betekent dat oktober alweer om de hoek staat. Een goed moment om de plannen te smeden voor de maand die in het teken staat van wonen. Volgens DPG Grow zijn Nederlanders namelijk nog steeds enorm geïnteresseerd in woninginrichting. Maar hoe haak je nu effectief in op deze populaire maand als woonwinkel of woonmerk? Joost Prikker, salesmanager Home Deco bij DPG Media, geeft ons praktische tips voor effectieve communicatie rondom oktober woonmaand.
Joost, in het onderzoek is terug te zien dat oktober woonmaand een grote rol speelt in de customer journey. Wat is jouw advies voor ondernemers en marketeers in de woonbranche?
“Wat mij betreft zou de insteek voor het midden- en kleinbedrijf in de woonbranche moeten zijn om consumenten in de winkel te krijgen. We zien in het onderzoek terug dat de consument daar de meeste inspiratie en oriëntatie (op)doet. Belangrijk blijft dus om de winkel onder de aandacht te houden of te krijgen. Branding speelt dus een essentiële rol. Dit betekent goede zichtbaarheid in relevante lokale/ regionale en/ of landelijke kanalen. Uiteraard afhankelijk van de schaalgrootte van de winkel(keten).”
Hoe kunnen ondernemers en marketeers in de woonbranche het beste hun doelgroep effectief bereiken?
“Door de hoge inflatie van dit moment en daarnaast de verwachting dat deze voorlopig ook hoog blijft, zie je dat de prijs een belangrijkere rol speelt in de overweging dan andere jaren.
Merkentrouw is daarbij nog steeds relatief laag dus het blijft zaak om met de juiste aanbiedingen te komen die daar goed op inspelen. Denk hier goed over na in je communicatie. De consument staat open voor nieuwe merken en aanbiedingen (bijna driekwart geeft aan open te staan voor nieuwe woonmerken), dus er zijn volop kansen om de consument te overtuigen en jouw product te laten kopen.”
Meer van dit soort inspiratie? Kijk snel op www.dpggrow.nl en volg DPG Grow op LinkedIn!
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid