Overslaan en naar de inhoud gaan

De kracht van print: aandacht en vertrouwen

Een nieuw grootschalig onderzoek onder lezers van magazines en dagbladen levert actuele cijfers op over het gebruik en de beleving
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Beleving van print
Beleving van print
Beleving van print
Beleving van print

Een nieuw grootschalig onderzoek onder lezers van magazines en dagbladen levert actuele cijfers op over het gebruik en de beleving van deze mediumtypen. Deze nieuwe inzichten op printmedia laten de kracht van multichannel marketing zien. 

Vier van de vijf lezers beleven hun favoriete magazine als een ontspannen moment, soms in combinatie met koffie (30%) of thee (37%), met chocolade of koek (10%), en soms met muziek op de achtergrond (18%). Van de dagbladlezers praat tweederde over wat zij gelezen hebben met anderen en 63% zegt dingen te lezen die hij/zij anders niet geweten had. Er is de lezers ook gevraagd om hun leesmoment te omschrijven ins slechts één woord. Daarbij werden voor beide mediumtypen ‘ontspanning’ en ‘rust’ het vaakst genoemd. Opvallend is ook de hoge mate van aandacht die zowel magazines (80%) als dagbladen (80%) krijgen ten opzichte van andere media.

Het onderzoek werd in juni uitgevoerd door Panel Inzicht onder 1.000 lezers (25-70 jaar) van magazines en/of dagbladen. De belangrijkste bevindingen zijn samengevat in een infographic. Om een volledig beeld te geven van de sterke kanten van print zijn in deze infographic ook de resultaten uit het Mediabelevingsonderzoek 2020 én een analyse van Dentsu Aegis (naar de toegevoegde waarde van print op televisie), toegevoegd.

Mediaplanningsmodule Dentsu

Op basis van het M1-panelonderzoek van Dentsu is ook een mediaplanningsmodule ontwikkeld. In deze module kan media-inzet worden afgezet tegen kosten en KPI’s, waardoor scenarioplanning mogelijk is. Zo is het voor adverteerders mogelijk om inzicht te krijgen in de effecten van de inzet van magazines en/of dagbladen als aanvulling op televisie. Er kan bijvoorbeeld bij een gelijk blijvend budget een hoger bereik én groter effect gegenereerd worden.

Bekijk hier de infographic

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in