Waarom Aandacht de aandacht van het vak trekt
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Het nieuwe vakblad van de Persgroep. Zo presenteerde de uitgever in de winter van 2016 het relatiemagazine over marketing, communicatie, media en reclame. De titel sluit niet toevallig aan bij de positionering van de Persgroep Nederland: ‘Zonder aandacht heb je niks aan bereik’. Deze positionering (sinds 2015) én het magazine Aandacht! komen beide uit de koker van creative director Willem-Albert Bol.
Manager corporate marketing Thomas van Vessem nam het stokje over van Bol.
Vijf vragen aan Thomas over de eerste vier edities - lees hier de digitale edities - , en over Aandacht! in 2018.
Wat wil de Persgroep bereiken met Aandacht!?
‘We willen iedereen uit het vak inspireren met content vanuit de Persgroep en verhalen van creatieve en spraakmakende mensen uit de creatieve industrie. Geen promotieblaadje voor onszelf, maar een redactioneel sterk magazine, gemaakt door een externe redactie, dat je met plezier leest. En waarin je niet alleen de mening van een ceo van een mediabureau vindt, maar ook de visie van een hoogleraar, modeontwerper of documentairemaakster. Hoe maken zij het verschil? Een beetje zoals onze eigen nieuwsmerken ook doen, eigenlijk.’
Hoe zijn de reacties?
‘Ik reikte de zomereditie in Cannes uit aan Director Marketing Communicatie Yvette Belt van KPN, die op de cover [zie coverafbeelding, links] stond van Aandacht! voor het Vak, de vakzijde van Aandacht!. Ze slaakte een enthousiaste kreet. En Martijn Nekoui van MOAM, covermodel van het meest recente magazine, bleef maar zeggen dat hij zo trots was op zijn interview in dat nummer. Ook van lezers krijgen we enthousiaste reacties. En we liggen met Aandacht! bij de bureaus op tafel tussen Adformatie, MarketingTribune, Emerce, Fonk, enzovoorts. Ik denk dat we er mogen zijn!’
Wat vind je sterk aan Aandacht!?
‘De duo-interviews zitten altijd scherp op de tijdgeest en de actualiteit en zijn tegelijk openhartig en enthousiast. Dat zie je ook aan de foto’s op de covers. Sinds de eerste editie merken we dat mensen graag meewerken aan de interviews en verschillende rubrieken. Daarnaast is de afwisseling tussen grote namen als Christian Van Thillo, David Snellenberg en Johan van der Zanden, en enthousiaste jonge “verschilmakers” als Tim van der Wiel van GoSpooky en Sophie Drost uniek. Waar veel vakmedia graag de meeste aandacht besteden aan de big shots, vinden wij de jonge honden even belangrijk. Deze mix maakt het blad een bron van inspiratie. De afwisseling tussen diepgaande interviews tot aan het binnenkijken in het huis van een bekende vakman of -vrouw geeft het dat fijne weekend-leesgevoel.’
Wat waren de beste stukken?
‘Mijn favoriet was het dubbelinterview met Christian van Thillo en Philippe Remarque [zie coverafbeelding, rechts]. Zo'n eerlijk en scherp verhaal, van twee kopstukken binnen de Persgroep, over de toekomst van journalistiek en nieuwsmedia, vind je nergens anders. Het verhaal van Bas Kosters gaf perfect weer dat je niet voor de buitenkant je comfortzone uit kunt stappen; puur om je merk een laagje “sexyness” te geven. Je moet het vanuit de kern omarmen. Bas is een creatief en idealist pur sang, en dat in een gek jasje. En ik moest vreselijk lachen toen de foto’s van Hans Nijenhuis van AD en Fien Vermeulen van Qmusic binnenkwamen. Ze stonden als kinderen te springen voor de camera. Die klik kwam ook echt terug in het dubbelinterview met hen.’
Kun je een tipje van de sluier oplichten over het volgende nummer?
‘Het volgende nummer staat in het teken van vernieuwing en innovatie. Mét een nieuw randje: een gasthoofdredacteur. Benieuwd wie dat wordt? Houd Adformatie en onze website in het voorjaar goed in de gaten.
'En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar de ideeën van de mensen uit het vak. Wie zouden jullie naar voren willen schuiven als gasthoofdredacteur? En welk thema moeten we zeker behandelen in 2018? Laat het ons weten!'
Wat waren de beste stukken?
‘Mijn favoriet was het dubbelinterview met Christian van Thillo en Philippe Remarque [zie coverafbeelding, rechts]. Zo'n eerlijk en scherp verhaal, van twee kopstukken binnen de Persgroep, over de toekomst van journalistiek en nieuwsmedia, vind je nergens anders. Het verhaal van Bas Kosters gaf perfect weer dat je niet voor de buitenkant je comfortzone uit kunt stappen; puur om je merk een laagje “sexyness” te geven. Je moet het vanuit de kern omarmen. Bas is een creatief en idealist pur sang, en dat in een gek jasje. En ik moest vreselijk lachen toen de foto’s van Hans Nijenhuis van AD en Fien Vermeulen van Qmusic binnenkwamen. Ze stonden als kinderen te springen voor de camera. Die klik kwam ook echt terug in het dubbelinterview met hen.’
Kun je een tipje van de sluier oplichten over het volgende nummer?
‘Het volgende nummer staat in het teken van vernieuwing en innovatie. Mét een nieuw randje: een gasthoofdredacteur. Benieuwd wie dat wordt? Houd Adformatie en onze website in het voorjaar goed in de gaten.
'En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar de ideeën van de mensen uit het vak. Wie zouden jullie naar voren willen schuiven als gasthoofdredacteur? En welk thema moeten we zeker behandelen in 2018? Laat het ons weten!'
‘Het volgende nummer staat in het teken van vernieuwing en innovatie. Mét een nieuw randje: een gasthoofdredacteur. Benieuwd wie dat wordt? Houd Adformatie en onze website in het voorjaar goed in de gaten.
'En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar de ideeën van de mensen uit het vak. Wie zouden jullie naar voren willen schuiven als gasthoofdredacteur? En welk thema moeten we zeker behandelen in 2018? Laat het ons weten!'
'En we zijn natuurlijk ook benieuwd naar de ideeën van de mensen uit het vak. Wie zouden jullie naar voren willen schuiven als gasthoofdredacteur? En welk thema moeten we zeker behandelen in 2018? Laat het ons weten!'
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidBeing on the https://dltutuapp.com/tutuapp-download/ Life of a pi.
Life, https://kodi.software/ of pi is so good.
Sed on the life, https://showbox.run/ on a po.
Sed on the life, https://get-9apps.com/index
Sed on the life, Life of a pi. https://get-cartoonhd.com
While the idea of "love at first sight" dominates popular movies and media, building a long lasting and meaningful relationship usually https://dltutuapp.com/tutuapp-download/ takes more work than just seeing each other.
Maintaining a healthy relationship over an extended period of time requires honest and open communication, compromise, and a willingness for both people to grow together. https://showbox.run/
While the idea of "love at first sight" dominates popular movies and media, building a long-lasting https://kodi.software/ and meaningful relationship usually takes more work than just seeing each other.