Overslaan en naar de inhoud gaan

De zonnige toekomst van cookievrij adverteren (2.0)

Verschillende recente onderzoeken constateren dat consumenten de waarde van hun persoonlijke data steeds beter begrijpen.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
laptop
laptop

Adverteerders en publishers reageren ongerust op het wegvallen van cookies. De situatie biedt hen echter ook veelbelovende kansen, stelt Stefan Havik, directeur Digital Business Development van DPG Media, in dit 2e artikel over de noodzaak en voordelen van cookievrij adverteren. 

Lees hier ‘De zonnige toekomst van cookievrij adverteren, deel 1: ‘de meerwaarde van betrouwbare content’.

In deel 2 van dit artikel belanden we in een nieuw tijdperk. Consumenten zijn daarin eerder bereid te betalen voor toegang tot premium content, of hun persoonlijke gegevens te delen in ruil voor premium content. Havik: “Onder meer het onlangs gepresenteerde Mediabelevingsonderzoek 2020 constateert dat dat consumenten ‘traditionele’ media steeds doelbewuster gebruiken om op de hoogte te blijven van actuele ontwikkelingen. Mede daardoor stijgt het aantal bezoekers dat dagelijks inlogt op DPG Media-domeinen enorm. Tegelijk ontstaan veel nieuwe initiatieven ontstaan die de ingelogde consument meer waarde en relevantie bieden.”

In onder meer Duitsland, Zwitserland, Portugal en Scandinavië gaan media bijvoorbeeld  log-in partnerships aan met concullega’s, en ook branchevreemde partijen: onder meer banken, verzekeraars en vliegmaatschappijen. Dat sluit aan op initiatieven waarbij mediapartners hun gezamenlijke bereik bundelen, om op schaal gerichte adverteerders een interessant alternatief te kunnen bieden voor de grote Amerikaanse partijen. DPG Media nam bijvoorbeeld recent Sanoma Media Nederland over, waarmee een partij ontstaat met een enorm kwalitatief bereik in ons eigen land. Daarmee neemt bijvoorbeeld ook de kracht en potentiële voordelen van een gezamenlijke log-in van het grote aantal titels binnen deze mediareuzen sterk toe.

Benieuwd hoe DPG Media hiermee om gaat? Lees het artikel hier verder op dpgmedia.nl

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in