Rivella x Scoupy
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Doelstelling campagne
Eén van de grootste uitdagingen voor fabrikanten is: ‘het realiseren van een lange termijn baseline rotatie stijging.’ Vanuit deze uitdaging, ontwikkelde Rivella een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland, de verschillende smaken van Rivella, ten minste één keer, proeft.
Concept & uitwerking
D.m.v. insights en een Scoupy samplingactie, hielp DPG Media mee om dit doel te realiseren! DPG Media heeft unieke informatie over consumentendoelgroepen. Via een dashboard, waar socio demo gegevens, interesses en media- en aankoopgedrag samenkomen, wordt de behoefte van de consument in kaart gebracht en de marketing effectiviteit verhoogt.
Het resultaat
Het onderzoek dat Nielsen Media Research, in opdracht van Rivella uitvoerde, laat zien dat de Scoupy samplingactie het grootste lange-termijn effect heeft op de baseline rotatie!
De actie resulteerde in een constante uplift in verkoop en in de 8 weken na de samplingactie was er een significante stijging in verkoop te zien.
Uplift in sales:
- Index 108 in post periode
- Index 111 voor specifiek voor de smaak Cranberry
- Index 131 voor specifiek de smaak Green tea
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid