Overslaan en naar de inhoud gaan

Rivella x Scoupy

Een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland ten minste één keer Rivella proeft
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
strand
beeld rivellaxscoupy
strand
beeld rivellaxscoupy

Doelstelling campagne

Eén van de grootste uitdagingen voor fabrikanten is: ‘het realiseren van een lange termijn baseline rotatie stijging.’ Vanuit deze uitdaging, ontwikkelde Rivella een landelijke promotiecampagne, die ervoor zorgt dat iedereen in Nederland, de verschillende smaken van Rivella, ten minste één keer, proeft.

Concept & uitwerking

D.m.v. insights en een Scoupy samplingactie, hielp DPG Media mee om dit doel te realiseren! DPG Media heeft unieke informatie over consumentendoelgroepen. Via een dashboard, waar socio demo gegevens, interesses en media- en aankoopgedrag samenkomen, wordt de behoefte van de consument in kaart gebracht en de marketing effectiviteit verhoogt.

Het resultaat

Het onderzoek dat Nielsen Media Research, in opdracht van Rivella uitvoerde, laat zien dat de Scoupy samplingactie het grootste lange-termijn effect heeft op de baseline rotatie!

De actie resulteerde in een constante uplift in verkoop en in de 8 weken na de samplingactie was er een significante stijging in verkoop te zien.

Uplift in sales: 

  • Index 108 in post periode
  • Index 111 voor specifiek voor de smaak Cranberry
  • Index 131 voor specifiek de smaak Green tea
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bekijk hier de videocase

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in