Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieve datacampagne realiseert maximale impact

Een samenwerking waarbij data, content en vertrouwde merken als een eenheid samenwerken.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Data inzet
Verschillende data wordt gecombineerd
Data inzet
Verschillende data wordt gecombineerd

Concept

Op uitnodiging van Danone Nederland en haar mediabureau MediaCom, is DPG Media gevraagd om een partnership-voorstel te ontwikkelen voor Activia. Een crossmedia-campagne die primair moest leiden tot een verhoging van de merkoverweging, door Activia relevant te maken voor haar drie voornaamste doelgroepen:

- Natural Health Seekers.
- De Wellbeing Seekers.
- De Active agers.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Bekijk de videocase

Strategie

Aangezien DPG Media als publisher beschikt over unieke data m.b.t. het koopgedrag, merkpercepties en mediaconsumptie, waren we in staat een voorstel uit te brengen waarin DPG Media op basis van een datagedreven targeting in staat was om die drie groepen met relevante content, afzonderlijk te benaderen en te bewegen.

“In deze samenwerking, bewijzen we dat je je doelgroep pas echt bereikt en beweegt, als er een strategie wordt ingezet waarin data, content en vertrouwde merken als een eenheid samenwerken!”

Uitwerking

Om de Activia doelgroepen zo specifiek mogelijk te kunnen bereiken, zijn er verschillende datebronnen verzameld, gemonitord en verschillende databronnen gecombineerd.

Fase 1
Ten eerste is gebruik gemaakt van een verkennend onderzoek, waarbij de doelgroep geïdentificeerd is. Hieruit zijn verschillende specifieke kenmerken gedestilleerd, die gebruikt kunnen worden voor de datastrategie per doelgroep.

Fase 2
Uiteindelijk werden al de gevonden databronnen bij elkaar gevoegd in ons unieke 360 data warehouse, waar vervolgens van alle drie de doelgroepen een profiel werd samengesteld. Wanneer iemand uit dit profiel vervolgens op een online merk binnen het netwerk terecht komt, werd deze herkend en kreeg vervolgens een aanjaging van Activia te zien in de vorm van een: content widget of een commercial post.

Wanneer er door de consument vervolgens op de aanjaging geklikt werd, kwam de consument terecht bij een Activia branded content artikel. Met behulp van retargeting werden consumenten opnieuw bereikt met branded content of een activatie om Activia te kopen.

Print
Naast NOM inzichten, is er gebruik gemaakt van de Activia aankoop data in combinatie met abonnee data om ook binnen print de best passende titel keuzes te maken, waaruit bleek dat de Activia gebruikers oververtegenwoordigd zijn bij de merken Libelle, Margriet en Flow.

Resultaat

  •  De voorkeur voor Activia is meer dan verdubbeld (225%)
  •  De commercial post laat een CTR zien die 2x zo hoog is tov de benchmark
  •  De gemiddelde leestijd per branded content artikel was 1 minuut 40 seconden
  •  Display liet een verdubbeling in CTR zien.   Survey based data en targeting op yoghurt kopers zelfs een 3x zo hoog resultaat
  •  Er zijn, zoals vooraf afgestemd, 27.500 cashbacks via Scoupy gerealiseerd

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in