Overslaan en naar de inhoud gaan

Awareness voor de C&A feestcollectie vergroten

Aan DPG Media de vraag om een campagne te ontwikkelen die de awareness voor de C&A winter feestcollectie weet te vergroten
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Shine en dine
CA sfeerbeeld
Shine en dine
CA sfeerbeeld

Concept

C&A weet dat veel mensen er tijdens de feestdagen extra goed uit willen zien maar dat het best een uitdaging is om een de perfecte feestoutfit samen te stellen. Aan DPG Media de vraag om een campagne te ontwikkelen die de doelgroep hierbij helpt en zo de awareness voor de C&A winter feestcollectie weet te vergroten. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen 51 procent van de kleding kopen die bij hun partner in de kast hangt. Mannen zijn zelf verantwoordelijk voor slechts 30 procent van hun kleding. De overige kledingstukken krijgen ze cadeau van vrienden of familie.

Vanuit dit inzicht, werd in samenwerking met Libelle, het concept: ‘Shine & Dine’ ontwikkeld. Een inspirerende branded content campagne, waarin vrouwen én mannen centraal staan. De campagne laat zien dat het helemaal niet moeilijk is om, tijdens de feestdagen, de beste versie van jezelf te zijn. En zo samen te kunnen shinen.

Uitwerking

De campagne trapte af met een online activatie, waarin 15 stellen de kans kregen een workshop van de bekende modestylist Janice bij te wonen, tijdens een zeer exclusief event dat plaatsvond in de C&A winkel in Den Bosch. Na afloop van de workshop, kregen alle aanwezige koppels een gratis outfit ter waarde van € 150 cadeau aangemeten. Waarna ze gezellig konden aanschuiven voor een feestelijk diner, in hun nieuwe outfit.

Daarnaast creëerden we, vanuit het event, additionele content waarmee we de doelgroep verder inspireerden. Zo verspreiden we via Libelle o.a. content met tips & tricks van mode ontwerper Janice, een video verslag van het event en inspireerden we de doelgroep via advertorials waarin verschillende koppels, trots hun feestelijke outfits tonen. Ook boden we Libelle lezers een speciale ‘coverpas’ aan, waarmee ze een mooie korting kregen op de gehele C&A feestcollectie, online en in de winkel.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Videocase Shine & Dine

Resultaten

De campagne leverde prachtige resultaten op en laat op overtuigende wijze zien dat je als vrouw én als man, een geweldige feestoutfit kunt shoppen bij C&A.

  • Ruim 200% overperformance op benchmark online video
  • 213% overperformance op online artikelen
  • Een gemiddelde leestijd van boven de minuut

De Libelle coverpassen laten altijd al een bovengemiddeld positief resultaat zien maar dit keer zijn er zelfs 7% meer coverpassen ingeleverd t.o.v. vorig jaar.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in