Overslaan en naar de inhoud gaan

Context-marketing laat merkvoorkeur Rabobank stijgen

In een tijd waarin meer financiële flexibiliteit en zelfstandigheid wordt verwacht wil Rabobank helpen mensen financieel gezonder te…
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Context-marketing laat merkvoorkeur Rabobank stijgen
Context-marketing laat merkvoorkeur Rabobank stijgen

Aanleiding

In een tijd waarin steeds meer financiële flexibiliteit en zelfstandigheid wordt verwacht, en de kwetsbaarheid van een grote groep Nederlanders toeneemt, wil Rabobank helpen om mensen financieel gezonder, weerbaarder te maken.

De vraag aan DPG Media

Een belangrijke stap richting financiële gezondheid, is om het taboe rondom praten over geld, te doorbreken. En om daarin het goede voorbeeld te geven, heeft Rabobank het online format Gezonde Geldgesprekken gemaakt waarin mensen precies dat doen: over geld praten.

Aan DPG Media is gevraagd om deze campagne uit te bouwen door meer Gezonde Geldgesprekken te faciliteren op een natuurlijke manier, passend bij de platformen.

Rabobank als voorvechter

Doel van deze campagne is dat Rabobank door meer mensen wordt gezien als belangrijkste voorvechter van een financieel gezonde maatschappij. En daarnaast moet de content bijdragen aan het doel dat Rabobank in toenemende mate wordt gezien als ‘bank met een coöperatieve mentaliteit’. Doelgroepen die centraal staan in de campagne zijn ‘starters’ (25-35 jaar) en ‘gezinnen’ (35- 45 jaar).
 

Life events centraal in aanpak

Om de doelgroepen écht te raken, is relevantie cruciaal. Daarom was het niet alleen belangrijk om met titels te werken die passen bij hun belevingswereld, maar om de gepreksonderwerpen ook te laten aansluiten bij wat er speelt in hun leven. Denk hierbij aan life events, zoals trouwen, kinderen krijgen, je eerste huis kopen en voor jezelf beginnen met alle financiële onzekerheid die daarbij komt kijken. Kortom: een perfecte match tussen content en context.

Alles over de aanpak en resultaten vind je op dpggrow.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in