Overslaan en naar de inhoud gaan

Krachtige branded content campagne MONO weet lezers te raken

Om MONO rijden te stimuleren, klopte het Ministerie van Algemene Zaken bij DPG Media aan voor een impactvolle campagne.
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Krachtige branded content campagne MONO weet lezers te raken
Krachtige branded content campagne MONO weet lezers te raken

Afleiding door gebruik van de mobiele telefoon in het verkeer is een toenemend probleem. Het gebruik van social media speelt hierin een grote rol. Onderzoek wijst uit dat het ‘normaal/geaccepteerd’ gevonden wordt om je smartphone te gebruiken terwijl je deelneemt aan het verkeer en dat terwijl het aantal doden en gewonden bij verkeersongevallen blijft stijgen. Om dat gedrag te veranderen klopte het Ministerie van Algemene Zaken bij DPG Media aan met de vraag om hier een impactvolle campagne voor te ontwikkelen.

Gebruik smartphone tijdens verkeersdeelname

Vanuit de briefing was de volgende informatie bekend: 

  • men ervaart de pakkans voor het gebruik van de smartphone tijdens verkeersdeelname als uiterst klein
  • Nederlanders weten veelal niet hoeveel (dodelijke) verkeersslachtoffers er jaarlijks vallen, en wat de emotionele gevolgen daarvan zijn. 

De meeste berichten, vooral social media berichten, zijn totaal niet urgent en vaak futiel van aard. Dat gegeven afgezet tegen de ‘kosten’ ervan (in het meest ‘gunstige’ geval een flinke geldboete, in het slechtste geval een enorme hoeveelheid leed) wil DPG Media de doelgroep confronteren met de vraag: “Is dat het waard?”

Materiële en emotionele aanpak

Dat het gebruik van een mobiele telefoon in het verkeer gevolgen kan hebben, die het zeker niet waard zijn, is met een gefaseerde aanpak duidelijk gemaakt. 

  • Een fase die ‘materieel’ georiënteerd is: 

Middels artikelen op ‘indebuurt.nl’ zijn inwoners van de 10 belangrijkste steden gewaarschuwd voor intensievere controles bij hen in de buurt. In de veronderstelling dat de pakkans-perceptie vooral toeneemt wanneer het lokaal relevant gemaakt wordt. 

  • Een fase die ‘emotioneel’ georiënteerd is: 

In een krachtig vormgegeven longread is de impact van het gedrag omschreven vanuit het oogpunt van een slachtoffer en een dader, met duiding vanuit een gedragspsycholoog. Deze longread is geplaatst op AD en vanuit diverse nieuwssites aangejaagd. Om de content in deze fase extra indringend te maken, is gekozen voor een opmaak waarbij men via de ogen van zowel slachtoffer als dader, het gevoel heeft een inkijkje in de ziel te krijgen. 

Benieuwd naar de resultaten? Lees verder op dpggrow.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in