Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje Boven - een uniek media first content partnership

Unieke case rondom Olympische Spelen 2021
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Unieke case rondom Olympische Spelen 2021
Unieke case rondom Olympische Spelen 2021

Bij de start van het strategische partnership in 2018 tussen AD en TeamNL was één van de belangrijkste doelstellingen om gemeenschappelijke, unieke sportcontent te maken en te verspreiden. Tijdens de Olympische Spelen in 2021 wilden AD en TeamNL deze samenwerking uitbreiden. Echter de COVID restrictie in Tokio zorgde voor een grote uitdaging: er kon minimale verslaggeving aanwezig zijn bij de Olympische Spelen en sporters moesten binnen 24 uur na hun sportieve prestatie het land verlaten. Hierdoor was er geen ruimte en tijd om de sporters ter plekke te interviewen. Een reden om de verslaglegging in de vorm van persoonlijke interviews met de Olympische en Paralympische sporters te staken, echter DPG Media liet het daar niet bij zitten.

Terugvlucht

In Oranje Boven werden de sporters exclusief geïnterviewd, kort na hun sportprestatie. Een uitdagende productie waarbij de videocontent aan boord van de terugvlucht werd gemaakt en via een speciaal opgezette WIFI-verbinding direct uit de lucht werd gepubliceerd op AD.nl. Voordat het vliegtuig weer op Nederlandse bodem stond, stonden de interviews al online. In deze video’s werden de Olympische en Paralympische sporters op een bijzondere manier in de spotlight gezet en bereikten ze een miljoenenpubliek.

Uniek concept

Oranje Boven is hét perfecte voorbeeld hoe een intensieve samenwerking tussen vier partijen kan leiden tot een concept waarin out of the box en in kansen wordt gedacht. Een unieke prestatie, want door alle beperkingen rondom Covid-19 had niemand anders een live interview met de winnaars op deze korte termijn, voordat ze geland waren op Nederlandse bodem!

Resultaat

Met Oranje Boven is naast een groot bereik onder sportliefhebbers een andere doelgroep (niet sportliefhebbers) bereikt. De online video’s van Oranje Boven zijn bijna 2,3 miljoen keer bekeken, terwijl de KPI was gesteld op 1,3 miljoen. Deze KPI is met index 177 ruimschoots behaald. Daarnaast is het concept door andere media ook veelvuldig onder de aandacht gebracht, onder andere bij Humberto en RTL Boulevard en heeft daarmee grote PR waarde.

Benieuwd hoe dat er uit ziet? Bekijk op dpggrow de video case van deze unieke samenwerking! 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in