De succesfactoren van winnende campagnes
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
SAN heeft in samenwerking met MetrixLab een ruime selectie ingezonden SAN campagnes onderworpen aan een innovatieve, AI-gedreven creatieve evaluatie. De centrale vraag was: in hoeverre kan AI de effectiviteit van reclame-uitingen voorspellen en daarmee winnende SAN accenten onderscheiden?
MetrixLab heeft ACT Instant ingezet om deze vraag te beantwoorden. Dit voorspellend model achter de door MetrixLab gelanceerde onderzoeksmethode is gebaseerd op meer dan 16.000 geëvalueerde uitingen die in eerder onderzoek door ‘echte’ respondenten zijn beoordeeld. Het model kijkt of een uiting in staat is om aandacht te trekken, merk- en boodschapherinnering te realiseren en vervolgens merkinteresse of zelfs koopintentie te bevorderen? De grote voordelen van het gebruik van AI in plaats van vragenlijsten en respondenten voor dit type onderzoek zijn: snelheid, efficiency en schaalbaarheid.
Winnend SAN werk scoort fors boven gemiddeld
Deze manier van testen hebben ze op recente inzendingen losgelaten. Want hoe scoren deze dan en wat maakt een winnende uiting?
Voor dit onderzoek zijn de geselecteerde cases gecodeerd door uitvoerig geteste algoritmen op meer dan 130 variabelen. De meer interpretatie gevoelige variabelen, zoals het gebruik van humor, emotie en het aantal boodschappen, werden gecodeerd door onderzoekers (verhouding AI vs menselijk: 70% vs 30%). In plaats van een door respondenten ingevulde vragenlijst leverde een voorspellend model vervolgens de uitkomsten over de verwachte effectiviteit.
En wat blijkt? Gemiddeld genomen doen alle ingezonden SAN cases het fors beter dan de benchmark. Ook is er een duidelijk verschil tussen de inzendingen en de uiteindelijke winnaars.
Wat maakt winnend werk anders dan ander ingezonden werk? Lees verder op dpggrow.nl
Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.
Lees meerWij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid