Overslaan en naar de inhoud gaan

Succescase: Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Om bol.com als grootste aanbieder van woonartikelen een podium te geven, is het bedrijf een samenwerking aangegaan met vtwonen
Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Succescase: Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen
Succescase: Bol.com positioneert zichzelf als woonaanbieder met vtwonen

Inspiratie staat bij de samenwerking centraal. Want hoewel bol.com een enorm woonassortiment biedt, vindt de consument het lastig om te kiezen en wil zij vooral meer geïnspireerd worden. 

Bol.com koos voor het partnerschap met DPG Media omdat de uitgever met vtwonen het meest invloedrijke woonmerk in huis heeft, én vanwege de potentie om met de gezamenlijke content een bredere relevante groep te bereiken.

Klantvraag en doelstelling

Ondanks het grootste woonassortiment staat bol.com hier nauwelijks om bekend bij consumenten. 

Dat wil bol.com veranderen, zodat de doelgroep:

- weet dat bol.com het grootste woonaanbod heeft

- bol.com ziet als geloofwaardig aanbieder van woonartikelen, 

- bol.com vaker overweegt en in de orientatie meeneemt.

De oplossing

Gekozen is om het assortiment van bol.com op inspiratieve wijze naar de doelgroep toe te brengen en direct door te verwijzen naar de plek om dit te kopen.

In alles gebruik makend van autoriteit als beproefd beïnvloedingsprincipe: vtwonen weet precies welke woonvragen er leven, en bol.com heeft daarvoor de juiste woonproducten beschikbaar

Een mooie kans

vtwonen had het plan om middels een nieuw tv-format op zoek te gaan naar een nieuw stylingtalent dat zich aan het merk vtwonen mag verbinden. Een mooie fit met bol.com! Hoe zag dat er uit?

In de oproepfase is gestart met het laden van de associatie tussen bol.com en vtwonen, en awareness voor bol.com als aanbieder van woonartikelen.

In de selectiefase is de doelgroep op de hoogte gehouden van de selectie, en bol.com is in de stylingopdrachten verwerkt.

In de programmafase is de content uit de 8 TV uitzendingen groter gemaakt via andere kanalen van DPG Media, met shoppable video’s en artikelen in vtwonen, ADR, Libelle en NU.nl.

 

Benieuwd hoe dat eruit ziet én naar de resultaten van deze samenwerking ? Lees verder op dpggrow.nl

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
DPG Media

Met 1200 journalisten die dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws. Op papier in krant en magazine, via web en app via tablet en smartphone. In tekst, beeld, geluid en video.

Lees meer

Wij zijn een toonaangevende uitgever van nationale, regionale en lokale nieuwsmerken, radio en websites; AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, Tubantia, De Gelderlander, BN DeStem, de Stentor, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, vele huis-aan-huiskranten, ADR Nieuwsmedia, de Ondernemer, NationaleVacaturebank.nl, Intermediair.nl, Tweakers.nl, Hardware.info, Reclamefolder.nl, Independer, Autotrack.nl, Sportnieuws.nl, MyChannels, indebuurt.nl en Qmusic. Gevestigde merken met zorg en aandacht gemaakt. Merken die je kunt vertrouwen. Ook als het gaat om bereikcijfers en views. Inzichtelijk en transparant.

Echte mensen. Echte media. Echte resultaten.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in