Wordt het niet eens tijd voor LOI, vraagt LOI zich af


Wordt het niet eens tijd voor LOI? Die vraag stelt LOI in een nieuwe campagne aan professionals die niet meer op hun plek zitten. Mensen die niet uitgedaagd worden, niet blij worden van hun werk, of liever iets totaal anders zouden doen. De campagne is ontwikkeld door Alfred International.
Met de campagne pakt LOI een herkenbaar pijnpunt aan dat het starten van een opleiding vaak in de weg staat: uitstelgedrag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSPaul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: 'Veel mensen kennen wel dat knagende stemmetje in hun achterhoofd dat ze toch niet helemaal op hun plek zitten. Dat ze eigenlijk een stap zouden willen maken. Maar in de praktijk voelt het vaak net wat makkelijker, comfortabeler en veiliger om de stap naar een opleiding nog even uit te stellen.”
Om dit uitstelgedrag aan te pakken, zet de campagne verschillende wapens in. Mensen wordt een spiegel voorgehouden met de vraag ‘Wordt het niet eens tijd voor LOI?’
Van Kuilenburg: Die geldt als een soort wakeup call die mensen ertoe dwingt om hun huidige situatie eens goed te heroverwegen. Anderzijds bieden we ook handelingsperspectief. Door de stap naar LOI laagdrempelig en benaderbaar te maken, in de vorm van een blauwe deur.“
In de aftrap van deze campagne introduceert de opleider namelijk ook een nieuwe reclame-property: de blauwe LOI-deur, die symbool staat voor de professionele stap die je met een opleiding van LOI kunt zetten naar de professie of positie waar je wél gelukkig van wordt.
De keuze voor een opvallende blauwe deur dient daarnaast nog een ander doel. Jos van Eyken, directeur LOI: 'In een steeds drukker speelveld aan opleiders had LOI sterk behoefte aan een herkenbaar baken in communicatie. Deze blauwe deur als property gaat ervoor zorgen dat al onze inspanningen zichtbaar bij elkaar optellen.'
De campagne is inmiddels gestart op radio, tv, social media en online video.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid