Overslaan en naar de inhoud gaan

Vandebron en Jennifer Hoffman willen je laten kiezen voor groene energie uit Nederland

De energieleverancier en ambassadeur Hoffman maken zich zorgen om het klimaat en pleiten voor het versnellen van de energietransitie.
Vandebron campagne
Een campagnebeeld
© Afbeelding: Vandebron
Vandebron campagne
Een campagnebeeld
© Afbeelding: Vandebron

Energiebedrijf Vandebron, opgericht in 2024 en sinds 2020 onderdeel van Essent, lanceert een nieuwe campagne waarin ambassadeur Jennifer Hoffman de hoofdrol speelt. Hoffman, onder meer bekend uit de tv-serie Dokter Tinus, is al sinds 2014 ambassadeur van Vandebron en fungeerde vaker in tv-commercials.

related partner content for mobile comes here

In de nieuwste commercial vraagt ze zich af hoe ze kan bijdragen aan het versnellen van de energietransitie. Bijvoorbeeld door fors in te zetten op zonnepanelen, zodat kolencentrales sneller de deuren kunnen sluiten. De commercial sluit af met de boodschap dat Vandebron alleen honderd procent groene energie van Nederlandse bodem gebruikt, afkomstig uit zonne-, bio- en windenergie. 

De TVC is hieronder te bekijken.

Wefilm

De TVC is ontwikkeld door Wefilm. Roel Welling, oprichter en creatief directeur van Wefilm: 'We maken ons net als Jennifer en Vandebron grote zorgen over het klimaat. Tegelijkertijd willen we positief blijven, en oplossingen behapbaar maken, en dat komt in deze eerste campagne mooi bij elkaar. We zijn er trots op dat we samen met Vandebron impact op dit belangrijke thema kunnen maken.'

Concurrent Eneco

Vandebron (180 duizend klanten) is niet de enige energieleverancier die in zijn communicatie inzet op duurzamere energie en het versnellen van de energietransitie. Concurrenten doen dat ook. Zo lanceerde Eneco eind juni een grote campagne met de slagzin 'We doen het nu', bedacht door Publicis Groupe.

Credits Vandebron-campagne

Opdrachtgever: Vandebron 
Verantwoordelijke: Isabelle Cannoo, Mart Vonk, Margo van Gils  
Concept: Wefilm Concepts 
Creatief directeur: Roel Welling  
Creatief: Beer ten Kate, Patrick van Haperen  
Strateeg: Ruben Cusell  
Client lead: Raoul Oei  
Regisseur: Tom Rijpert 
Productie: Noor de Rijke  
Foto: Bram Schilling  
Edit: Nick Rozenberg  
Grading: The Compound  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in