Overslaan en naar de inhoud gaan

Roger Federer doet oude belofte gestand in nieuwe campagne Barilla

Boomerang maakte voor pastamerk Barilla een campagne waarin een fan wordt verrast door zijn tennisheld.
Barilla Federer
Barilla Federer

In aanloop naar de US Open – die over drie weken van start gaat – heeft pastamerk Barilla een nieuwe campagne met ambassadeur Roger Federer gelanceerd. In de campagne wordt teruggegrepen naar een moment van vijf jaar jaar geleden. Tijdens de persconferentie van de US Open 2017 werd Federer uitgedaagd door Zizou, een fan en ambitieus tennistalent. Hij vroeg of Roger kon blijven spelen tot hij oud genoeg zou zijn om tegen hem te spelen als het zover was. Federer gaf hem zijn woord, en de video ging viral. Vijf jaar later verrast de toptennisser Zizou met de wedstrijd van zijn leven.

related partner content for mobile comes here

Het was volgens de makers geen gemakkelijke taak om Zizou zonder zijn medeweten helemaal naar Zürich, Zwitserland, te vliegen, maar met de hulp van zijn familie en coach lukte het. Omdat het moment er in een keer op moest staan, was er geen ruimte voor fouten. Zizou wist niet dat hij Federer zou ontmoeten tot het moment zelf.

Boomerang by Publicis bedacht de campagne voor Barilla. Creative director Dio Santos toont zich tevreden over het resultaat. ‘Zizous reactie op het zien van Federer was zo hartverwarmend en overweldigender dan verwacht.’

Hoewel de link tussen Barilla en tennis niet overduidelijk is, doet CMO Gianluca Di Tonda een poging het uit te leggen. ‘Bij Barilla houden we van het menselijke aspect en de waarden van sport, en we hebben altijd geprobeerd om deze te integreren in onze manier van zakendoen en het ontwikkelen van producten.’ De pay-off van Barilla is A Sign of Love.

De volledige film is beschikbaar op YouTube en teasers van de film worden via sociale media in Europa en de VS ingezet.   

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in