Overslaan en naar de inhoud gaan

Podcast: Zo win je met AI en data

Hoe pas je AI en data succesvol toe in jouw organisatie? Ontdek het in deze podcast d.m.v. handige tips en mooie voorbeelden.
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Podcast | AI en data | Studio Beeckestijn | Alex Dowdalls
Podcast bij Studio Beeckestijn
Podcast | AI en data | Studio Beeckestijn | Alex Dowdalls
Podcast bij Studio Beeckestijn

Artificial Intelligence (AI) is inmiddels niet meer weg te denken uit onze wereld. In deze podcast van Studio Beeckestijn gaat Bart Meerdink in gesprek met Alex Dowdalls over AI en data. Ontdek hoe je kunt winnen met AI en data aan de hand van handige tips en mooie voorbeelden.

AI in het dagelijkse leven

In het dagelijks leven kom je al meerdere keren in aanraking met AI. Het begint meestal al bij het opstaan wanneer je je telefoon ontgrendeld door middel van gezichtsherkenning en de muziek die Spotify afspeelt gekozen door het algoritme. Alex geeft meer voorbeelden van AI in het dagelijkse leven en gaat in op de verschillende vormen van 'recognition'.

Het begint bij klantdata

Voor veel organisaties voelt AI en data als een toekomstplaatje, maar dat is het niet. Het is onmisbaar en raakt de organisatie in de kern van de bedrijfsvoering. Daarnaast denken veel organisaties al data driven te werken, maar dit valt in de praktijk tegen. Meestal hebben ze wel logistiek en financieel data, maar de klantdata ontbreekt. Terwijl het juist allemaal begint bij klantdata. Wat is klantdata en waarom begint het daar? Alex legt het uit in deze podcast.

De toepassing van AI

Veel mensen zien vaak de toepassing van AI niet in. Hoe kan AI jouw organisatie verder helpen? Alex deelt zijn veel gegeven advies. Ook legt Alex uit waarom en hoe je persona's moet maken op basis van data en clusteranalyses.

First-party data verzamelen

Veel organisaties bedenken vanuit de data die ze al hebben wat ze ermee willen en kunnen doen. Dit is een inside-in benadering. Alex deelt een simpele vuistregel voor data: denk outside-in en top-down. Hierbij moet je bedenken wat je wilt bereiken en welke data je daarvoor nodig hebt. Je zal dan de data zelf moeten verzamelen (first-party data). Alex legt uit hoe je dit kunt doen aan de hand van een paar voorbeelden.

Voorkom ongewenste vooroordelen

AI kan enorm veel. Gaat AI het werk van mensen overnemen? En wat is volgens Alex de meest spannende ontwikkeling op het gebied van AI? Alex deelt zijn visie. Ten slotte krijg je tijdens deze podcast antwoord op de vraag: hoe voorkom je ongewenste vooroordelen binnen algoritmes? Een heel belangrijk thema wat je kunt aanvliegen op verschillende niveaus. Alex benoemt alle niveaus aan de hand van voorbeelden en gaat in op het begrip ‘explainable AI’.

Klik hieronder om de podcast te beluisteren:

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in