Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de belangrijkste customer experience trends van 2022

Het Customer Experience Trendrapport 2022 is onlangs verschenen met daarin belangrijkste CX trends van 2022, om jouw CX een boost te geven!
Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Customer Experience Trendrapport 2022
Customer Experience Trendrapport 2022
Customer Experience Trendrapport 2022
Customer Experience Trendrapport 2022

In het nieuwe Customer Experience Trendrapport 2022 van Beeckestijn Business School in samenwerking met InSites Consulting, wordt meegenomen in 5 fundamentals die belangrijk zijn om jouw customer experience (CX) een boost te geven. Wat kun je verwachten?

Vijf customer experience trends van 2022

In het Customer Experience Trendrapport 2022 worden de vijf customer experience fundamentals voor 2022 uitgebreid toegelicht. Hier alvast de trends in het kort:

1. Start en eindig met de mens achter de klant
De meest succesvolle organisaties van vandaag blinken uit in het leveren van buitengewone service. CX is bijgevolg van het nieuwe competitieve slagveld waarin merken zich kunnen onderscheiden. Om CX waar te maken, moet een organisatie de consument centraal stellen, kijken naar de mens achter de klant en zijn functionele, emotionele en sociale behoeften begrijpen.

2. Focus op het probleem, niet de oplossing
Alleen door zich in te leven in de klant - in plaats van zich blind te staren op een oplossing - kunnen organisaties een overtuigende klantbeleving leveren. Het gaat om het definiëren, verwoorden en prioriteren van klantbehoeften.

3. Wat vandaag geldt, werkt morgen niet meer
CX is dynamisch en niet statisch. Consumenten vergelijken elke nieuwe ervaring met de beste ervaring die ze ooit ergens gehad hebben, ongeacht waar die plaatsvond, het merk of de categorie. Organisaties concurreren dus niet langer alleen binnen hun branche, maar ook over sectoren en zelfs regio's heen.

4. Creëer wederzijdse waarde
Hoewel KPI's een onschatbaar instrument zijn geworden voor bedrijven, zorgen ze er vaak voor dat organisaties het meest waardevolle uit het oog verliezen - de klant. Het is van vitaal belang om de focus op KPI's te verschuiven naar CPI's (Customer Performance Indicators), waarbij wordt gemeten hoe goed een bedrijf presteert ten opzichte van de doelstellingen die voor de klant het belangrijkst zijn.

5. Maak jouw organisatie CX-klaar
Klanten hebben een holistische ervaring met merken, wat CX de verantwoordelijkheid maakt van meerdere afdelingen. Het is dus essentieel om organisatorische silo's te verwijderen en samenwerking te bevorderen. Het leveren van een succesvolle CX begint met medewerkers voorzien van de juiste tools en cultuur.

Customer Experience Trendrapport 2022

In dit trendrapport worden de trends uitgebreid toegelicht. Ook zijn er inspirerende cases en mooie voorbeelden te vinden. Download het trendrapport gratis & ontdek hoe jij je customer experience een boost kunt geven!

Download het trendrapport >>

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in