Overslaan en naar de inhoud gaan

Gospooky sluit samenwerking met Snapchat-studio Arcadia rondom Augmented Reality

Het Nederlandse social technology agency gaat samen met Snapchat-studio Arcadia AR-activaties ontwikkelen voor merken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Nederlandse social technology agency Gospooky gaat nauwer samenwerken met socialmediaplatform Snapchat. Gospooky is naar eigen zeggen het eerste Nederlandse bureau dat als partner activaties gaat ontwikkelen in samenwerking met Arcadia, de Augmented Reality (AR)-studio van Snapchat. 

related partner content for mobile comes here

Eerste activatie

Snap, het moederbedrijf van Snapchat, maakt via Arcadia zelf AR-activaties voor concerten en festivals. Gospooky doet dat ook en wordt via de samenwerking met Arcadia verantwoordelijk voor concepting, design en het productieproces van de activaties. De eerste activatie was vorige maand zichtbaar op het Rolling Loud-festival in Miami. 

Festivalbezoekers openen op zo'n moment de Snapchat-app en kunnen één of meerdere AR-lenzen gebruiken om het festival op een andere manier te beleven. Op het Rolling Loud-festival zagen gebruikers door de AR-lens een aangepaste lucht boven het podium, voorzien van smileys, lichtstralen en de naam van het festival. Leuk voor op social media, bijvoorbeeld. 

Langere samenwerking

Dat Snapchat Gospooky benoemt tot zijn eerste Nederlandse partner, komt niet uit te lucht vallen. De twee bedrijven werken al langer samen. Zo vertelde Liam Tjoa, medeoprichter van Gospooky, Adformatie begin dit jaar dat zijn bureau vorig jaar al door Snapchat benaderd werd. Het socialmediaplatform klopte aan voor een campagne vanuit Macy's. Destijds was Gospooky nog niet actief in de Verenigde Staten. Die uitbreiding werd in februari aangekondigd, vergezeld door uitbreiding van het managementteam

Gospooky is sinds maart ook de eerste Nederlandse Marketing Partner van TikTok, een erkenning die beide organisaties voordelen moet opleveren. Tjoa noemde die voordelen in gesprek met Adformatie

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in